lördag 6 mars 2010

Bingoutmaningsalster och ett par kort!

T
änker dela upp mina senaste alster i några inlägg... - för det är en hel del må ni tro!

Först ut i detta inlägget är en layout på söta dottern Jennifer. Jag fick en bingoutmaning av BellaMio på vår Ölandsträff - och jag lyckades pricka in ALLT på brickan *mäkta stolt!*. Så här ser resultatet ut:

Jag har använt mist, masker, distresser, cracklepaint, utee, fragment för att nämna en del.. Givetvis fick ju blommor, spets, band, charms, en kakservett,, bibelblad och en TimHolts-medaljong (eller vad de nu heter?) också vara med på plats!


Här ser man en del av uteen, två charms och en bit av kakservetten - allt söndertrasat givetvis ;-)


I bingoutmaningen skulle jag ha med dymo - vilket jag tyckte var lite svårt då det ser så "rent" ut - men med lite tillknyckling så var det också ordnat! "Like a candle in the wind" är titeln.


Ett tips som BellaMio lärde mig - sätta spetsen under en fragments och sen sätta fast medaljongen med lite silvertråd - blev himla snyggt tyckte jag! Använde mig av scrappyglue - och det syns banne mig inte att spetsen är fastlimmad!


Ett kort till en vän, med en vintagebild utskriven från nätet. Blommorna är från gamla ljusmanchetter, även samlingen av band!


Denna textbiten klippte jag ut från dito platsen, markerade med en fotomatta och satte på plats igen. Det står: "Om du försöker att leta efter en vän kommer du att märka att de är mycket sällsynta"
Fin text!


Nästa kort bestämde jag skulle gå i vårfärger - och ja, jag lyckades väl? Tog scalloped-stansen och körde sen igenom både pärlfloss och ett grönt organzaband. Ett "bra-att-ha-kort" i lådan här hemma!

Det var alles för denna gång! Kommer mer imorrn! Och sen ska jag ta min rejäla bloggrunda *abstinensbegär*






17 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

HÄRLIGA alster!! Men LO.n är ju heelt stunning!!Jag gillar allt med den spec detaljerna...:-D

Hur går det annars? Hur mår du efter OP.en o allt??

Sköt om dig!!Kraamar

Nenne sa...

LO:n är suveräään! *gillar* Ditt våriga kort är sååå fint oxå!

Tack för awarden tidigare, har gjort utkast till bloggen men inte fått upp den än TAAACK!!!

P & K

Tiggy sa...

Wow så kreativ du är nuförtiden! Märks att du är happy as a kitty! :)

Tack för att du kikat in hos mig då och då. Studierna går bara fint, det är en jättekul termin! Massa anatomilära.

Varma kramar!

Susan sa...

Åh vad roligt att kika in hos dig igen! Lika inspirerande som alltid ;)

Carolines Vita vingar sa...

Verkligen supersnygg LO! Kram

Anna S sa...

Vilka härliga kreationer! LO:n är ju helt underbar!

Jag har fått en del avbokningar inför imorgon, så vi verkar inte bli fler än tre (fyra om min kära syster får för sig att hon vill sitta med också). Men det ger oss bara mer plats att bre ut oss på ;) Ska bli jättemysigt i alla fall!

Ha det fint!
Kram Anna

Lena sa...

Tjusigt. Jag gillar dom där blommorna väldigt mycket. De påminner om någon blomma i verkligheten.

~ Sophia ~ sa...

Halloj tjejen!

Tack så mycket för awarden. Har inte hunnit med den ännu bara... men det kommer ; )

Hörde ryktas om att du skall till Stockholm på scrapträff den 27:e... Vad roligt! Skall verkligen bli kul att träffa dig IRL!

Ha det bäst tjejen!
KRAM! Sophia

Karolina/karehed sa...

Vilka härliga alster du skapat! :-)
Kram Karolina

Ninas hobbyblogg sa...

Åh, vilken underbar lo!! JÄTTEFIN! Läkra kort :)

BellaMio sa...

Minsann om jag inte knner igen den däringa LO:n, hihi!!! Den är fortfarande skitasnygg!!! Och kortet med de orange blommorna, wow!!!

Nu är det bara en månad kvar tills vi ses!

Ha en go helg vännen!

Louise sa...

Du har en liten sak att hämta inne i min blogg. Ha det bäst min vän.

Kram Louise

Mathilde sa...

Hej snygging!
Såååå snygg LO! Hur kan du ha med allt det där utan att det ser plottrigt ut. Jag förstår inte =) Imponerad! Hoppas att du haft en bra helg!
Stor kram på dig!

Anonym sa...

Hej vännen!

Underbart fin lo, me like! ;) Jag håller just nu på att tillverka egna superläckra spetsblommor så du får hålla utkik tills dom blir klar, så får du lite mer att göra! ;)

Jag har även lagt upp en ny lo idag, så kika gärna in om du har tid & lust!

Hoppas att du/ni har det gott i det härliga vårvädret, kramar Ulrica

Maiden sa...

Tack för en superduper trevlig träff!! Så skoj att träffa dig på riktigt! Hoppas hemresan gick bra å att timmarna på flygplatsen inte var alltför tråkiga...
Massa kramar!
Maiden

Yoli Design sa...

Helloj godingen min!!
Väntar bara på massor av galna bilder på oss från träffen!! *skrattar* Så uuunderbart att fått träffa dig IRL!! ÄNTLIGEN!! hihi

underbara alster du skapat...
Kraaaaaaam

Ann sa...

Supersnyggt! //Ann, RosenBoden (www.rosenboden.se)