fredag 2 april 2010

Lite layouter/kort, Handarbetas träff, avslut med ScrappTorget och övrigt babbel!

J

a då var det påskhelg som råder i landet och det är dags att klura ut var man ska gömma barnens påskägg! Hur brukar ni göra? Jag brukar rita små skattlappar - där den ena lappen leder vidare till en ny och så småningom själva skatten - påskägget. Barnen älskar det och "kräver" att jag ska göra det varje år! ;-)
En annan sak som sker under påsken är skånes konstrunda, man far runt i hela skåne och kikar i konstateljéer lite här och var, konstarterna är olika och man kan hitta nästan vadsomhelst. Mamma har "tvingat" mig och min syster till utställning, systern ska ställa ut foton och jag ska ställa ut (såklart) scrapalster... Tänkte dessutom ta med mig så jag kan skapa på plats - för att fördriva tiden.. Misstänker att det inte precis kommer stå folk att köa utanför - för vem är egentligen intresserad av scrap på konstnivå? Jaja, det blir iaf en heldag med skapande och det är ju inte helt fel!

På tal om heldagar med skapande så är jag nästan nyss hemkommen från Handarbetas scrapträff i Stockholm!! Ja, det är sant! Jag var där, bara en resa på 60-70 mil för att gå på scrapträff.. Haha! Men det var faktiskt söta Helén som vann två biljetter dit och bjöd med mig! Och inte nog med det - när vi väl kom på plats blev vi behandlade som VIP-gäster av Handarbetas DT-gäng och Fia herself! Vi fick plats vid DT-arnas bord och vi fick vara med på Yolis kurs! Helt otroligt roligt har jag haft!
Superbra upplägg på hela träffen och jag ska definitivt försöka åka upp till hösten!
Roligast med hela helgen var nog att få umgås med Helén, Yoli, Veronica och resten av Handarbetas DT-gäng. Ett lagom avslut på min "karriär" på ScrappTorget! ;-)
Ja, du läste rätt - jag har hoppat av ScrappTorget, sista dagen var igår... Tråkigt, men det var ett beslut som jag var "tvungen" att ta.
Ibland måste man inse sina begränsningar och med mitt handikapp så fixar jag inte riktigt alla de krav som följer på ett DT-uppdrag. Jag klarar inte att skapa med krav under en längre tid. Jag har svårt att hålla reda på bloggdagar, tävlingar och liknande. Och jag tar på mig alldeles för mycket - för jag vill ju så gärna vara med på allt! Och då rinner till slut bägaren över och jag fixar helt plötsligt ingenting alls...
Så därför har jag nu lämnat ScrappTorget. Men jag kommer alltid komma ihåg att jag blev utvald och att jag en gång tillhört det goa gänget! Att bli headhuntad är ju ganska coolt faktiskt! ;-)
Och för att se det positiva - nu kan jag ju delta i alla roliga tävlingar det har!! och vinna massvis med vinster - Moahahahahaha!! Fast konkurrensen är iof rätt hård... ;-)

Kanske skulle visa lite av allt jag gjort på sistone? Har ju inte hunnit blogga så mycket - så jag har hur mycket som helst att visa upp... En del av det tar jag idag!

För några veckor sen hade jag en kompis här hemma och vi scrappade i dagarna två. Jag kom på att jag varit ganska kass på att scrappa jullayouter och därför fick det bli just en sådan:

Mina tre äldsta går Lucia på dagis - fotot är från 2004 tror jag... Har som vanligt smutsat ner, distressat, rivit och haft lager-på-lager av papper. Härliga julblommor som dekosar, lite vit punchinella, julband och röda halvpärlor lite här och där. Blev ganska nöjd med denna faktiskt!

Nästa alster är ett sockersött kort, inte min stil, men det är kul att ibland go totally pink! ;-)

Magnolia-tjej målad med PM, mina favveblommor och läckert rosa bakgrund. Kakservetten ramar in motivet perfekt!

Sen ett kort som jag redan visat upp på ScrappToget, men stilen är en klar favorit så kortet får vara med här också!

Rockigt - I like! Svart-rött-vitt är en så jädrans snygg kombo! GorjussGirl-motivet är målat med PM, lite rosor och andra blommor och en fet medaljong för att sätta pricken över i:et!

När vi ändå är på temat rock, så kan jag ju visa upp layouten på min gitarrspelande make:

Älskar papperna, men de är svåra att skapa med tycker jag.. Här har jag iaf använt en hel del icke-scrap-saker, såsom nätet (kommer från hundburen..), tagen (från ett klädesplagg) och kedjan (ett gammalt armband jag gjort till maken). Sen har jag försökt pimpa upp den med rockiga detaljer; rökfärgade knappar, gnistrande stjärnor, svarta akryldroppar och gråa & svarta blommor. Ja, jag är inte supernöjd, men det kan man ju inte vara med allt man skapar ju!

Åh! Jag måste ju berätta att en liten PIF landade i min låda förra veckan! En jättesöt dekoration att ha tex i nyckelknippan! Det var söta Linda som gjort den av krympplast - kolla in HÄR för att se hur de ser ut! Tack så hemskt mycket Linda!!!

Nått annat?
Ja, just det ja! Väldigt goda nyheter! Jag har blivit godkänd hos FK och ska skrivas in i arbetssamverkan nästa vecka!! Så förhoppningsvis ska jag ut och jobba veckan därpå! Ååååh, vad jag längtar! Ska bli så skönt att få komma ut bland folk och skönt att börja med 10h/vecka.
Jag ska jobba på Smurfit Kappa här i Eslöv. De tillverkar pappkartonger och jag ska då vara på kontoret. Där ska jag renskriva/sammanställa ISO-miljöcertifikat och tillhörande kladdlappar. Inga krav, ingen tidspress - helt underbart!
Ja, det känns som om framtiden, just nu, ligger för mina händer. Och det är ju skönt att få ha den känslan!

Glad Påsk på er och på återseende!






11 kommentarer:

Mrs X sa...

Glad Påsk på dig, puddingen!! Hoppas du får riktigt många pussar i påsk och ett å annat påskägg! Det där med skattkartan låter kul, det gäller väl att variera sig bara. Här gömmer vi äggen och barnen får leta på morgonen. Av nån underlig anledning så brukar alltid ugnen värpa ett av äggen... ;)

Tack igen för en underbar helg och såklart ska du komma upp i höst också, jag har redan anmält mig!! :)

Läckra alster som vanligt, men jag ser fram emot att du visar upp vår lilla uppfinning och dessutom layouten med din snygga jeanstag! ;)

Kram Helén

Unknown sa...

Fasiken vad gött att du blivit godkänd och ska ut och jobba.. sjukt glad för din skull!!

och fina saker som vanligt, duktigt att du hoppas av när det blir för mycket, det borde jag också lära mig :/

Glad påsk!!

//Li

Susan sa...

Grattis till att allt går åt "rätt" håll!
Men va? Har du varit i Stockholm!?!?! Utan att träffa mig!?? Fy, fy.. ;)
Kram!

Connie sa...

Fantastiske ting du lager :-)

Vera sa...

HEJ pluttan!! Åh vad länge sen jag skrev med dig!! Har saknat dig!
Förstår att du måste ta tag i dig själv och dina prioriteringar- för det är nog alltför lätt att dra ner sig själv under ytan när man är som du- idog, arbetssam och plikttrogen. Jag är glad att du tog det svåra beslutet att rå din egen tid och börja om att skapa utan krav- innan du drunknade helt! ;)

Grattis till kommande jobb, nu blir vi ju "hel-kollegor", inte bara via din make *s* Det är nog inte så många familjer som har både en mamma och pappa som är anställda i en smurfit-fabrik :)
Jag önskar dig ALL lycka där!!

Ha en skön påskhelg min vän och sköt om dig!!
KRAM

Maja Stokk / eyovine sa...

Härligt attt läsa om att du har en ljus vår att möte med jobb =) Superfina alster också! Å tack för senast. Var så trrevligt att ses IRL.
Ha en fortsatt glad påsk.

Kramiz Maja

Anonym sa...

Heja dej! Du kommer säkert vinna många priser!!! Kul att helgen var lyckad, det låter toppen! Lycka till med ditt "fria" scrappande, det är rätt att följa sitt hjärta i sådana här frågor, och en gång utvald - alltid speciell! Kom ihåg det!

Nenne sa...

Jag blev helpaff när jag läste på scrapptorget att du slutar i DT där och jag sprang direkt hit för att läsa MERA! Och jag förstår dig PRECIS! Du gör helt rätt! Du går först!

Va fint att få börja jobba lite smått också, hoppas det inte tar för mycket från scraptiden dock!

Ha en fin påsk snärtan!

:D

Tiggy sa...

Hej bruden!

Alltid kul att kika in i din blogg. Du är så pigg och glad! Jätteläckra alster du har skapat sen jag var här sist. :)

Kram!

/Tiggy

Carolines Vita vingar sa...

Hej! Så skönt och roligt med jobbet, det kommer säkert att bli jättebra! Kan förstå att det blev mycket med DT-jobbet även om det verkade skojigt. Ibland måste man välja bort något för att må bra.

Det låter som du har haft det toppen på scrapträffen.

Kramar Caroline

Soulsister sa...

Håller tummarna för att allt går bra med ditt nya jobb!
Trist med ScrapTorget men samtidigt är det bra att man inser sina begränsningar.
KRAMISAR