fredag 16 april 2010

CC's, lite nytt och lite övrigt ;-) As usual!

Fy vilken vecka detta varit! Är helt slut efter alla möten och tider att passa... Det har varit BVC, uppvisningar med Kulturskolan (heeeela veckan!), Breakdance, pingis, konst, överlämningsmöte mellan dagis & skola, tandläkare och allt annat som ska göras.. I måndags var jag helt knäckt! Satt bara och stortjöt hela kvällen.. Mannen jobbade eftermiddagspass, så han kunde ju inte göra så mycket då.
Dock tog han ledigt igår så jag kunde komma iväg och se Jennifer (äldstingen) uppträda med baletten. Det var en mega-dans-show, så himla bra gjort!
Men efter måndagen iaf så blev det bättre och bättre - men det har varit grymt stressigt! Idag har det varit en riktig latdag - så gott! Imorrn blir det fest hos ett par bekanta som firar 30, respektive 40 år. Så det händer ju liksom nått hela tiden..!

Nått som INTE händer är tyvärr scrapträffen i Oskarshamn... Har anmält mig och hela baletten, men vår ekonomi är för tillfället så kass så den är obefintlig och då vill jag inte spendera onödiga slantar på en resa till Oskarshamn.. Tyvärr och det är så jävla tråkigt, för nu får jag ju inte träffa de finaste; BellaMio, Lillnettan och Louise... Eller Eviebee i heller... Eller en hel del andra goa tjejer! *snyyyft*

Jaja, jag får väl snällt vänta till höstens scrapträff... Men det är ju så lååååångt till dess!
Hur ska jag stå ut?!

Nåja, över till annat nu...

Har gjort en hel del layouter på sistone, en del av dem är gjorda på Handarbetas träff i Stockholm och bla en är från Yolis kurs hon höll där.

Ett par av dem är från JP's vårCC, som jag missade helt och hållet... Gjorde alsterna , men glömde att lägga upp dem.. Kan ju kanske vara bra att komma ihåg inför nästa CC? Haha!
Och på tal om CC så pågår det just nu på Countryscrap - jag har än så länge anmält mig till Bingon, sen får vi se om det hinner bli några alster också? Tid måste man ju då ha...

Här är en till Jp's CC:

Man skulle scrappa efter en skiss.. Jag har använt mig av både masks, cracklepaint, embossing, distresser och stämpling.. My kind of style sas! ;-). "My shining STAR" är titeln..

Härunder kommer layouten från Yolis kurs:

Här fick vi lära oss att använda mycket distresser, stämplat och embossat (i UTEE). Jag vände lite på upplägget, annars är den helt efter Yolis LO. Och jag är skitnöjd med den, så pass nöjd att jag gjorde en liknande layout till:

Denna gillar jag skarpt! För det första är papperet hemmagjort. Lånade idén av Yoli och det är ett helt vitt papper som jag sedan har stämplat med lite olika distresser, till ett rutmönster. Sen har jag spreyat lite vatten på, slarvat till lite fläckar med distresserna och sen stämplat lite olika motiv. Tyckte pappret var riktigt påskigt och därför fick påskkärringen Melinda vara med! Är så nöjd med hela upplägget och färgerna!

Här kommer ett kort till JP's CC:

Det var efter en skiss plus att man skulle scrappa i glada färger - vilket jag tycker jag klarade sådär.. Haha! Men den rååååsa färgen är iaf glad, inte sant?!

Nu över till ägget - som ser ut så här, efter lite redigering:

En liten, liten kyckling tittar upp!

Och med det får jag önska en mycket försenad Glad Påsk till er, haha!

Ha de bäst alla!






7 kommentarer:

Lillnettan sa...

Ååh hjärtat, kommer sakna dig! :-(

Karin sa...

Vilka underbara alster du har gjort! Jättefina! =)
Ha det fint,
kram kram!!

Eva J sa...

Hejsan!!1
Ååååå så tråkigt att du inte kan komma till Ohamn, men det går flera tåg. Kommer sakna dig, det skulle ju bli så roligt att få träffa dig igen. Men du får ha det så bra hemma och du verkar ju inte vara helt sysslolös ialla fall, hihi...
Du har gjort helt underbara Lo´s och min favorit blev star, härliga färger och så snygga detaljer.
Ha det bäst så ses vi lite längre fram
Många kramar Eva

Örnen sa...

Vad mycket fint du gör :-)

Carina sa...

Blev superfrälst i LO´n STAR
vill klämma och känna på den...

Louise sa...

Så tråkigt att du nu verkligan ha bestämt dig. Kommer sakna dig massor. Men du till hösten syns vi här på Öland igen det kan jag lova. Nu har du något att se fram emot. Ha det så bra och var rädda om er allihop nu.

Kram Louise

Anonym sa...

Så fina alster! gillar framför allt de två översta! Ha det bra tjejen! kram ztina