fredag 17 juli 2009

4/24 KAOSer färdiga!!

Puh! Fyra avverkade, tjugo kvar att göra.. Och tro inte att jag kan massproducera i heller.. nejnej, de måste vara unika, avskyr att göra "kopior", vet inte varför - men det är väl tråkigt eller nått?

Jag är iaf nöjd med de jag gjort hittills, see for yourself:

Tjejen som ska få denna har fått agera upplägg till hela kortet. Vet inte hur jag ska förklara, men alla grejer, motiv & färger känns lite typiska för henne. Eller typiska för min bild av henne, kanske jag ska säga.
Lite mist och TH-alfabetsmasker i grunden, MayaRoad-klocka (me love!), GreetingFram-stämpel, blommor, kedja, bokplåt och 3D-lackade minialfas. Jag är faktiskt supernöjd med denna KAOSen!


Detaljbild



Denna har inte riktigt fått en bestämd mottagare, jag har dock några i åtanke.. Älskar ju att experimentera, och här har jag gjort korsettsnörning över stämpelmotivet (GreetingFarm), vackra blommor och ett hjärta av ståltråd (som jag själv fixat till). Även detta bakgrundspapper är mistat över TH-taggtråd (syns knappt dock..). En tag med "Dream" på ena sidan och "KAOS" på andra.



Detaljbild


Här är mottagaren utsedd, blomman är ett ofta återkommande ting på hennes alster... Mistad taggtrådsbakgrund, plastswirls & plasthörn. Bling i hörnet och daggdroppar på blommor & blad.


Denna ska gå till en underbar tjej som jämt får mig att tappa andan då jag skådar på hennes alster. Älskar stilen och här har jag efterapat lite smått & gott. Även lite som är typiskt min ostiliga stil; spets under det rivna hålet, pärlfloss genom öljetterna, osv.
Är även grymt nöjd med detta kortet!


Detaljbild


Jahapp... Då ska jag bara göra tjugo till...haha! Men som jag sagt innan - jag tycker det är kul! Och jag har ju inte skapat så värst mycket på sistone, så därför känns det bra att ha något över sig!
Och jag är ju så satans glad för mina egna KAOSer och då ska banne mig jag också glädja andra!


Nu ska vi strax iväg och lämna de två små. Sen bär det hem för att packa och göra om mninbussen till en minihusbil.. *flinar* För snål för hotell...

Imorrnbitti lämnar vi först hund och sen de tre stora, sen åker vi till Hultsfred. Ser så j-kla mycket fram emot det. Ska bli så häftigt!


See ya!





Ps. Bloggrundan ska jag genomföra snarast, börjar ev lite ikväll!




32 kommentarer:

Mrs X sa...

Wow, vilka fina awarder du har skapat!! Du är verkligen otroligt kreativ och kommer på nya lösningar hela tiden, mycket inspirerande! Korsettsnörningen över stämpelmotivet var ju riktigt läckert! Och ståltrådshjärtat - så himla snyggt!!! Ja, de som får dessa awarder kommer att bli mycket glada och har många fina detaljer att vila ögonen på! :)

Hoppas det blir precis så underbart som du önskar imorgon!!

Hanna sa...

Åh, WOOOOOW, för fyra helt underbara KAOS-awarder, mottagarna kommer bli överlyckliga! ;o)
Du är så otroligt duktig.
Så mycket läckra detaljer.
Ha det bra!
Kram,
Hanna

Eva J sa...

Guuu så fina dina kaos awarder är och stort grattis till dig för de du fått. Vad kul att du kommer iväg till Hultsfred, gubben ska skjutsa våran älsta dotter och kille till konserten imorgon, vi har ca 15 mil dit så det är "nära". Headbanga nu ordentligt och ha riktigt roligt.
Rocka loss..........
Kramar Eva

Mrs X sa...

Är en till mig?? Oj, då har jag verkligen något att se fram emot!!! Har ingen aning om vilken det kan vara faktiskt... ska bli spännande att se!
Blir alltid sååå glad när jag loggar in och ser en kommentar från dig, det känns alltid som att de kommer direkt från hjärtat! Och ja, jag känner faktiskt att jag hamnat helt rätt, både i stil och med de underbara tjejerna i DT! Och jag får be om ursäkt om jag lockade in dig i godisbutiken ;) Jag håller med om att det är svårt att låta bli den där köpknappen...
För övrigt går det faktiskt bättre och bättre, även om jag fortfarande kan ha vissa dåliga dagar. Skönt att det går åt rätt håll iaf!!

Kram Helén

Yoli Design sa...

oooooooooooo wow vilka kaoser du gjort... Totalimpad..
ja, de var verkligen så snygga så jag tappar andan!! Så snyggt färglagt... mumsigt lila, sköna detaljer å massor med underbara påhott... Ja, snörningen över motivet var ju toktufft, spetsen genom det rivna pappret, ståltrådshjärtan, tyll i blomman mm mm...
Den översta blev jag verkligen kär i... den var lixom helt perfekt enligt mig!! Thiihiii... ja, sååå läcker...

Med mig är det bara bra...
har precis spelat ölbrännboll ett gäng å haft det supermysigt...

Kraaaaaaaaaaaam

Therése sa...

Jag är riktigt imponerad! Dels över de helt fantastiskt vackra korten du gjort, och dels över alla awarder du kommer skicka ut... Fast att du fått så många själv är ju egentligen inte förvånande!

Själv sitter jag och kämpar med mina första tre Kaos-awarder... Har några idéer på hur jag ska göra dem, men har fått lite prestationsångest! Vi får se vad det blir av det hela... =)

Vad härligt att det ordnade sig med barnvakter!! Och att ni får komma iväg! Hoppas det blir toppenbra!!

Kramar

Och ja, det tog ganska lång tid att stämpla upp alla motiven... Satt till och från i tre dagar. Och det blev en väldans massa stämpelrengöring - men nu när jag är klar känns det jättebra =) Dock insåg jag att jag kanske inte behöver köpa fler stämplar på ett tag... även om det kommer bli svårt!! ;)

Cyllan sa...

Hej på dej!
Wow vilka snygga KAOS-awards du pysslat ihop - härliga detaljer.

Hoppas du får en trevlig helg på Hultsfred - kul att det löste sig så att ni båda kom iväg på konserten

Kraaam C

Anneli sa...

WOW wow vilka snygga kaos adwardér man kan sitta titta på dom hur länge som helst.
Så mycket sköna detaljer du har fått med som hjärtat av ståltråd och snörningen över motivet.. ja aallt

Kanon snyggggga!!

Krammmmm Anneli

Liselotte sa...

Kanonfina saker du skapar. Ha det riktigt roligt i Hultsfred. Om du ser någon lång 17-åring med ett saligt leénde på läpparna så är det min son....:-))).Kram

Karin sa...

Ååååh! Shit vilka fina kaoser! Det ihopsnurrade hjärtat är helt underbart! Super-duper-fina! =)
kram kram!

Pysslingen sa...

Jag säger bara... WOW!!! vilka fina KAOS kort du gjort. Det är så fullt med läckra detaljer och jag bara ääälskar ditt egengjorda ståltrådshjärta. Säger inte nej till lite korsettsnörning här heller... *fniss*...

Vad härligt det var att läsa om din härliga födelsedag och att du faktiskt kommer iväg till Hultsfred och får se och höra ditt älskade Metallica. Njut nu ordentligt och ta vara på tiden.

Många kramar!

Annica H sa...

Oj vilka fina awarder du har skapat! Jag håller helt med dig om "massproducering"! Det är mycket roligare att göra personliga, men ack sådan tid det tar...
//Annica H

Anna S sa...

GRATTIS till ännu fler awarder! Vad härligt med så många som uttrycker sin uppskattning! :)

WOW! Vilka häftiga KAOSar du har gjort! Så mycket fina detaljer och färger. Riktigt imponerande (som vanligt)! Ja, jag har svårt att finna ord ;)

Vad skönt att ni kommer iväg i alla fall och får se Metallica! Hoppas att ni får det riktigt, riktigt bra!

Ha det gott!
Kramar Anna

Susan sa...

Vad skönt att ni kom iväg på Metallica till slut! Annars tänkte jag komma med rådet att när ni nästa gång ska gå på konsert, så ta det på Globen. Då kan ju dina kids vara hos mig under tiden! ;)
Du är en "scrap-gudinna"! Så otroligt fina, kreativa, fantastiska skapelser du har gjort! Ännu en gång avundas jag dig din underbara talang.
Och sist, men inte minst, vad roligt att din 30-års fest blev så lyckad!
.. tant vid 30... ha ha ha..
Kram!

Mathilde sa...

Hej fina du!

Gud vad du är duktig! Varenda en av korten är ju superfina!! Och hultsfred.. åh vad jag är avundsjuk. Du får festivala lite för mig också! Vi är ett par kompisar som har pratat om att åka i flera år, men det har liksom inte blivit av. Får se till att ta tag i det nästa sommar

Kram på dig!

Hanna sa...

Hej igen!
Ville bara säga att du har lite grejer att hämta inne hos mig. ;o)
Ha det bra!
Kramar från Hanna

Susanne sa...

Jättefina awarder!! Mottagarna kommer verkligen att bli glada!

Kram
Susanne

cia sa...

Oj oj, 9 KAOS är inte illa!
Men de förtjänar du.
Och verkligen fina de du skapat hittills.
Mottagarna kan inte bli annat än nöjda:-)

Hoppas Metallica blev så bra som ni önskade nu!

ZozzosLiv sa...

OJJ vilka fiiina KAOSar!!!:-O Du är sååå duktig tjejen!!

HOPPAS ni hade skojj ihelgen!!

Kraamaar

L8 sa...

WOW! Såååå fina Kaosar!!! Vilket engagemang (som vanlig) Det syns att du verkligen lägger hela din själ i detta! Helt underbara! Hur får du din tid att räcka till?? Sover du överhuvudtaget?
Respect!
Kramisar
L8

Mrs X sa...

Ville bara kika in och berätta att du har ett par saker att hämta i min blogg, ifall du vill... :)

Kram!

rose-marie sa...

sååå fina.. ser fram emot att få titta på resten.. hi hi.. =)

Carolines Vita vingar sa...

Verkligen kanonfina alster!Härliga detaljer och färger!
Hoppas att Metallica var bra. En vän till mig var också och såg dem. Hon berättade att hon var mör i benen och ryggen efter att ha stått upp i 12 timmar. Hoppas att du har haft det kanon i alla fall.
Kram
Caroline

Jennie/Deleelsia sa...

Vilka fina kaos kort du gör.
Kommer bli lyckligare ägare av dem som riktigt känner hur bearbetade de är och dessutom personligt genomtänkta.
Vilket jobb du gör dessutom med 24! stycken.

Anonym sa...

Åh så mycket fint du har gjort!! jesus vad fint!!!

Annika kort & gott sa...

WOW, mottagarna kommer att bli sååå lyckliga!
kram Annika

Stämpelhamstern sa...

Åhh så fina KAOS awards du gjort!
Den överst är såååå läcker.
Hoppas att du/ni fick en kanonkonsert! Och att vädret var på er sida, här har vi mest..... regn!

Kamilla sa...

ÅÅåå så underbart vackra, jag bara stirrar och stirrar...sååå underbara!!!
Lyckans, lyckans dom som får dessa!!!
Kram kram i massor!

Anonym sa...

Du är ju helt otrolig:) hur hinner du med att göra allt fint:)

Ha det gott.
Annika

Carola sa...

Wowsa vilka läckra kort! Borde ju ha gett dig ännu en KAOS så man kan få sig ett snyggt kort av dig ;)

Erica sa...

Det är inte dåligt att fått så många KAOS awarder men jag kan förstå att du fått det. DU är vård allihoppa.

JA du har lite jobba att skapa alla dina egna men de du redan gjort är hur snygga som helst. Skall bli spännande att se hur resten bli.

Kramar Erica

Sindra sa...

Wooow! Vilka fina KAOS du gör! Otroligt fina! Du är värd alla KAOS och awarder du får! Ser fram emot att få se de andra 20 du ska göra :)

Toppen att du är nöjd med Hultfredsresan.

Ha en bra dag!
Kramis