tisdag 22 september 2009

Kompisscrap, vätskeintag och massa scraplusta!

Ojojoj, har helt plötsligt hur mycket somhelst att blogga! Och en massa, massa scrapalster!

Var på Oscarshamnsscrappen nu i helgen och herrejisses vilket härligt gäng tjejer (och ett par killar förstås!) det bor däruppe. Jag och min väninna funderade allvarligt på att flytta upp där ;-)
För mig blev det rena rama kramkalaset att träffa så många bloggare IRL!

Jag hinner inte skriva så mycket om det just nu, får ta det imorrn eller nått - och visa alla bilder därifrån då också!

I veckan som gått fick jag besök av Mia, en härlig tjej, som inte lever i världens roligaste situation precis. Hon är scrappare hon också, men lusten till det har liksom tappats bort lite mitt i all misär. Jag föreslog iaf att vi skulle scrappa då hon var här och jag öste väl fram alla mina prytslar.
Och jodå, ganska snart började Mia pilla bland papperna och fick till slut ihop ett supersött dopkort (visar det längre ner i bloggen).
Jag, å andra sidan, hade en enorm skaparlusta och gjorde det ena alstret efter det andra! Ganska chockerande eftersom jag egentligen är en snigelscrappare...
Hursom, här följer lite bilder:


Min äldsta dotter ser så poetisk ut på detta fotot tycker jag. Det härliga papperet fick jag i värdinnegåva av sötaste Anna! Blommorna är blandat från Prima, Petaloo, WildOrchid, mfl. Lite halvpärlor och några chipboardswirls som först är mistade med lila och sen embossade med silvertryck. Tinyalphas som lyder: "Lilla Vän Vad Tänker du på?". Ett rosa tyllband tvärsöver Lo'n och svart & lila pärlfloss i dess rosett. Ett stålband med rosa små "bollar" fick också vara med som en liten inramning.


Närbild på de vackra blommorna


Tyll- & pärlflossrosetten

Sen fick jag också gjort mina första julkort (för i år då alltså.. ), tänker försöka att inte vara ute i sista minuten detta året - hittills är jag iaf uppe i fem julkort! Weayh!
Så ta på dig tomteluvan och kika här:


Enkelt kort med blommor från gamla ljusmanchetter, en liten kotte, vit punchinella och bokstavstickers.


Detta var ett litet testkort - rosa & rött var lite kuligt att göra... Men särskilt nöjd är jag då inte.


Tyvärr en suddig bild - men detta kortet gillar jag iaf. Har haft de där polkagrisarna i mina ägor i över fem år utan att använda dem - thank god att jag äntligen kom på något! Flicka från panduro, rött bollfransband, mm.


Lite 3D-effekter

Nu kommer vi till Mias dopkort:


Himla tjusigt va? Och jag är bla impad av hur många mönsterpapper hon fick med!


Ännu mer impad över den fiffiga lösningen med stålbandet som ett ballongsnöre!


Här satt vi, två kreativa själar, förenade i scrapvärlden! *ler*
Tack Mia för en underbar scrapdag och sen den underbara scraphelgen i Oscarshamn!


Annars då?
Ja, det är lite kämpigt med drickat.. Slarvade en hel del i helgen och dessutom fuskade jag med att äta kött & potatis (och jävlar - nått godare tror jag inte jag ätit! Tog mig 2-3 timmar att få i mig en fjärdedel/tredjedel av en barnportion!), men jag mådde bra och, även om jag fortfarande mestadels håller mig till flytande, så tar jag nu lite potatismos/mixade grönsaker/mm emellanåt!

Idag ringde läkaren som opererade mig, han blev lite orolig över mitt dåliga vätskeintag - jag har för koncentrerat urin och behöver bara gå på toaletten ca tre ggr per dag. Minst ska jag få i mig 1500ml och helst 2000ml. Jag får i mig 700-900. Ska försöka göra så gott jag kan och enligt doktorn så skulle jag få i mig 1000 idag och sen öka på med 1dl till om dagen.. Gör jag inte det så får jag åka in och få intravenöst - och det pallar jag inte joxa med nu!
Har iaf kommit upp i 1000 för tillfället, så det är ju ett framsteg!

Nu måste jag gå och lägga mig! Bloggar mer imorrn!

Ha de bäst mina kära & nära!



9 kommentarer:

Mathilde sa...

Hej gumman!

Ah vad fina saker, LOn var ju jättesnygg! Och fina julkort, det måste jag börja med snart också. Har ju också mina loppisblommor som jag tänkte använda till det :)

Kan tänka mig att det var gott att äta kött. Men du måste dricka också vännen, blir ju orolig för dig om du inte får i dig allt. Kämpa på, det går nog lättare och lättare. Komma in i en rutin. Jag hejjar högljutt här :)

Kram på dig

Maritha sa...

Ta och drick en hel massa nu.. Det finns ju roligare saker än dropp att företa sig.. :)
Jag älskar din layout och korten är fina de åxå..

Jag önskar att min scraplust kom åxå.. Men den dyker väl upp så småningom, kanske?

KRAM Maritha

Karolina/karehed sa...

Du hade verkligen scrapflow den kvällen. Kul när det rullar på. Jättefina alster du gjort! :-)

Du är så duktig som kämpar på med vätskan. Du kommer klara det!!

Kram Karolina

Anonym sa...

Kämpa på gumman!! Dropp är ju inte kul, hoppas du nu får i dig all den vätska du måste ha.

Kul att se scrap från dig igen, ska bli kul att se bilderna från scrapträffen! Men vilket dcrapflyt du hade när du hade besök då, massor med fint!! Duktiga du, som börjat med julkort!

Kram

L8 sa...

Man blir verkligen inspirerad av din inspirationslusta!! :)
Ska bli jätte kul att se alla dina bilder från Oscarshamn. Det är så himla kul att åka iväg på träffar även om jag själv inte brukar få så mycket gjort...
En annan har också lyckats knåpa ihop sitt första julkort men jag tycker det är lite svårt att börja så här tidigt då jag inte fått den rätta julkänslan än.
Se till att du sköter om dig och dricker mer!
Kram

Karin sa...

Vilka härliga alster! Visst är det underbart när inspirationen bara flödar så där!
kramkram!

BellaMio sa...

Tack gumman för den härliga helgen!!! Var så kul att äntligen få träffa dig :)

Tänkte oxå tigga till mig lite av dina foton som du så duktigt knäppte på träffen, pliiiis? Du behöver inte göra i ordning dem...

Ta nu och gör som doktorn säger och drick ordentligt! Annars känner jag mig tvingad att komma in här i ggr i kvarten och skriva DRICK Angelica DRICK!!!!

Louise sa...

Hej vännen.

Hoppas det gått bättre med att få i dig allt dumåste dricka.
Du är en veklig kämpe och du kommer att lyckas nå dina mål.
Är jätte glad att jag fick träffa dig live i helgen var verkligen roligt.
Hälsa även din vän som du hade med dig.

Många kramar från Öland.
Louise

Cath. sa...

Hejsan!
Oj, vilken underbar LO! Och här blir man kvar länge, måste ju uppdatera mig på allt du skrivit!
Kram till dig vännen, du är fantastisk!