torsdag 18 juni 2009

Dollivers blogcandy! AVSLUTAD!

Denna tävling är avslutad!! Tack för att ni ville delta!!

EDIT - Låter inlägget ligga nästsist, då det blir så klyddigt att hitta det nyaste inlägget, okej? *skrattar* Kan man vara mer komplex än mig? *ler* But I love the one I am today, så det är ju helt okej!



Har sagt att jag skulle ha ett blogcandy väldigt länge nu, så det var ju bara att leta upp lite Gott & Blandat!

Vad firar jag då?
Inget speciellt, mer än att jag är så glad för alla goa blogg-/
scrapvänner därute, vill fira alla mina nya bekanstskaper och alla gulliga ord som de lämnar efter sig!
Så, jo föresten - visst är det något särskilt! Vänskap hittar man inte alltför lätt & ofta.


För att delta i min lilla tävling så gör man på följande vis:

1. Kommentera i detta inlägget = 1lott
2. Blogga om det i din egen blogg med valfri bild och länk hit = 1lott
3. Bonus - Berätta en rolig historia du varit med om eller bara en bra vits du känner till, jag älskar att skratta! Och inga krav på hög humornivå, det kan vara vadsomhelst! *fniss* = 1lott

Man kan alltså samla på sig tre lotter som max. Skriv i kommentaren vilka alternativ du använt dig av, så jag kan räkna rätt antal lotter på dig sen!

Tävlingen håller på fram till sön 21/6 kl. 23:59. Jag bloggar om vem som är vinnare/vinnarna på måndagen därefter!





I paketet finns bla:


Svarta rosor

Ivory rosor

Vita rosor

Brandgula rosor

Vita körsbärsblommor

Vita liljor

"Brudslöja"

Skelettblad

Rosblad

Grön pärlpenna

Rosa pärlpenna

Lila pärlpenna

Röd pärlpenna

Blå pärlpenna

Mullberry stjärnblommor i blått, lila, rosa, rött & orange

Mullberry blommor i rött, grönt, lila, rosa, gult & orange

Guldblommor

2 rutiga band, orange-vitt & rosa-vitt

3 smala sidenband, lila, aprikos & cerise

1 ljusgrönt garnband

1 "Love"-band

1 grönt band med blommor

1 vitt sidenband, lövranka

5 dekorspännen i silverfärg

1 rosa pärlfloss

1 turkos pärlfloss

Lite annat smått & gott som inte visas på bilderna - liiite överraskning får det ju vara!


och för var femtonde deltagare lägger jag till något extra, så se till att "spread the word"! *ler* Blir det många deltagare drar jag även en extra vinnare som får ett litet tröstpris!

Vinnare drar jag genom random.org och vinnaren hör då av sig med sin adress via min mail (angelica_single@hotmail.com)
Lycka till!

Edit 29/5 kl 15:56

Länken som L8 skickade via mail är denna: The Moms Song! Måste ju dela med mig av det roliga jag får ta del av! Så kika in och skratta/uppskatta vårat "Mamma-jobb"! *skrattar*


Fick också en rolig historia av Lotta och den går så här:


Opererade läppar

En kvinna går till sin läkare och undersöker möjligheten att få sina blygdläppar opererade. De är nämligen alldeles för stora. Hon ber också läkaren att hålla operationen hemlig, för att hon tycker det är genererande och vill inte att någon ska få veta. Läkaren går med på detta.

När hon vaknar efter operationen, hittar hon tre rosor placerade på bordet intill sängen. Hon känner sig förolämpad, ropar på läkaren och säger:
"Jag trodde jag bad Er att inte berätta för någon om operationen!?"
"Oroa Er inte" säger läkaren" Jag har inte berättat för någon.

Den första rosen är från mig därför att jag beundrar Dig för att Du gått igenom detta helt ensam. Den andra rosen är från min sköterska. Hon assisterade under operationen och har dessutom gått igenom samma operation själv"
"Men den tredje rosen då?" frågar hon.
"Jo" säger läkaren " Den rosen kommer från en kille en trappa upp på brännskadeavdelningen. Han vill tacka för sina nya öron"!


51 kommentarer:

Mathilde sa...

Åååh wow klart man vill vara med! Tar en lott här. Kanske återkommer med en rolig historia senare :) (när prestationsångesten släppt.. hihi)
Kram

L8 sa...

Självklart vill jag vara med!! Lyckas dock inte kopiera över min "rolighet" i denna kommentar så den kommer på mailen istället. Lyckas inte få det att fungera... Du lär känna igen dig - den är helt underbar!!!
Ha en härlig helg!
Kram
L8

Lillnettan sa...

Jag vill också vara med!! Ska länka till min blogg senare...

Här kommer en liten fräckis, hehe:

Vid en rättegång i Ystad:

- Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är? sa försvarsadvokaten.
- Jag är 86 år gammal, sa den lilla tanten.
- Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april 2009.
- Ja, jag satt ju där på verandan, sa tanten, när min unge granne kom och satte sig bredvid mig. Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig. Han började smeka mig på låren.
- Hindrade ni honom? frågade förvarsadvokaten.
- Nej det gjorde jag inte, sa den lilla tanten.
- Varför inte?
- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.
- Och sedan?
- Han började smeka mina bröst.
- Hindrade ni honom?
- Nej det gjorde jag inte.
- Varför inte?
- Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.
- Vad hände sedan? frågade försvarsadvokaten.
- Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa:
- Ta mig unge man, ta mig!
- Nå, tog han er?
- I helvete heller! Han skrek bara: "April, April!!" Och det var då jag sköt den jäveln.

Loreleii sa...

Klart man ska vara med i utlottningen! Tar 2 lotter eftersom jag är urusel på att berätta historier ;-) Mao, ett inlägg här och ett i min blogg :-D

KRAM på're!

Petraso sa...

1 Åh va Roligt med candy
2 Länkar i min Sidebar
3 Jag La tuttarna i glitterstickels under minförsta cc på scrappiz på ett bidrag som jag just gjort klart.....

Marja sa...

Åhh varför missade jag detta dååå??

Tack för fina kommentarer!
Du undrade på "hålbården" jag hade gjort. Det är en sån Japanese Screwpunch som det finns utbytbara bits till. När jag såg den första gången på mässan i GBG förra året så tyckte jag det var det mest onödiga jag sett....fniss....sen var jag baaaara tvungen att ha den. Så var det med QK tången, stämplar etcetc.....tur att man kan ändra sig

Kram Marja

Marja sa...

haha jag läste datumet vid dit edit.... återkommer med historia och länk

Kram Marja

Anna S sa...

Det här vill jag ju inte missa! Vilka fina grejor!

I min blogg finns nu bild och länk. Där har jag också skrivit en historia som jag själv tycker är så underbart söt, som kanske kan framkalla ett litet leende i alla fall ;)

Kram Anna

Monika1971 sa...

Brukar följa din blogg men har inte lämnat någon kommentar tidigare. Spännande att se alla fina alsters som skapas i den här bloggen på flera andras. Blir inspiration till mig som är nybörjare. Roligt att höra att du även mår bättre!

Tänkte jag skulle ta två lotter och eftersom jag själv inte har någon blogg så kommer här kommer en liten historia, så håll till godo. Kan inte lova att den framkallar skratt...

En lärare presenterade ett problem för sina elever som han ville ha svar på:
-Om jag har ett hus som är 10*5 m och det är -13 grader ute, hur gammal är jag då?
Eleverna funderade och funderade och till slut var det en elev som räckte upp handen.
-Ja Olle, hur gammal är jag?
-Du är 48 år.
-Jaså, det tror du? Kan du berätta hur du kom fram till det?
-Jo, hemma i vår by så har vi en kille, och han är 24 år, men han är bara halvidiot...

Hoppas jag kvalar in med två lotter...

Må så gott!

rose-marie sa...

tack vad gullig du är.. mm.. nåt måste man ju ha dem i... har en snurra till en de andra (ytterst få) pappersblommor som jag redan har.. å hela skrivbordet fullt av barnmatsburkar till tygblommorna... så en söt skokartong är nog ganska välbehövligt tror jag *fniss* dock har paketet inte kommit än.. det skickades ifrån dem i onsdags, så förhoppningsvis kommer det väl på måndag då.. ska bli såååå roligt...

tack... har länge velat scrappa ngt med den dikten.. men aldrig riktigt kommit mig för, så att säga... däsför det är kul med utmaningar, då "måste" man ju liksom ta tag i saker som man skjutit upp... typ babyfoton och skokartonger *ASG*

mmm.. jag förstår inte heller... jag känner människor i alla åldrar som har fått barn... många unga, en del betydligt äldre... och hur bra förälder man är, har ingenting alls att göra med ålder...

därför det är lite kul ändå.. när man träffar på "äldre" människor som tittar snett på en... bara för att man råkar vara ung... å ser hur otroligt ouppfostrade deras barn är... då kan man gotta sig lite i att de faktiskt inte har en aning om vad de pratar om...

jag får ofta beröm av människor runt omkring mig, för min dotters uppförande... vilket också då stärker självkänslan massvis... något som behövs de dagarna då man måste stå ut med alla blickar.. men men.. jag är van... jag går min egen väg.. litar på mitt omdöme (när det gäller föräldraskapet iaf) och försöker att fostra med kärlek och värme... mer än så kan man nog inte göra tror jag... =) även om man ibland önskar att man slapp behöva hävda sig var eviga dag...

det är alltid härligt att läsa dina kommentarer.. de värmer så gott i hjärtat så...

hur går det med lilla kiara då?? är ju som att ha en liten bebis igen kan jag tänka mig.. =)

kram kram

Lena50 sa...

Hej lilla gumman!!!
Villken kul tävling...jag tar gärna 3 lotter, en här och jag kommer länka till detta på min blogg, och berätta en historia, ska bara tänka ut nån bra!!! :D
Nu ska jag jobba, sen i eftrm, ska vi på konfirmation, så¨fint väder det blir denna dag, härligt.
Tack för din snälla kritik i min blogg, jag tycker det är kul att teckna och måla, gjorde det mycket förr, för många år sen, då målade jag och tecknade tavlor oxå, men har kommit ifrån det.
Men det är kul att göra "vanliga" scrapade kort oxå.
Ha en jättefin dag!!!! Solig kram från Lena

pysselninjangittan sa...

halloj
Jag går på allt :)
kilar in och lägger givetvis en notis om ditt candy i min blog. Roliga och söta historier har jag gott om, dem stod min dotter för då hon va liten:
Jag satt och rotade igenom en låda, då drog min dotter upp en julvepa i papper, frågade mig vad den va till? Jag svarade lite disträ att den har man på julen. Hon satt tyst en lång stund och sen kom det
- Den passar inte min cykel.

Karin sa...

Hej gumman!
Du är ju för rolig! Detta var en kul idé! =) Tack för dina goa ord inne hos mig,jag blir så glad!
Hoppas ni oxå kan komma iväg till Liseberg å Universeum i sommar,det är verkligen rolig!=)
Jag länkar i min sidebar.. Här är är den roligaste historien jag vet (jag ber i förväg om ursäkt för min otroligt dåliga humor)

En man ringde in å skulle klaga på sin kokbok..
-Ja, men vad är det för fel på den?
-jooo, det står ju att man skall lägga smöret i pannan...
- Ja, det är rikitgt.
-Fast varje gång jag gör det rinner det ner i ögonen.

*asgarv* jag tycker den är jättekulig!

Hoppas du får en härlig helg!
kramar !!

Yvonne sa...

Tack gulle dig för fin kommentar om mina KAOS-kort.
Men du, var i SS hittar jag RAK & Swapp?? kan inte hitta det.
Nu är det inte så viktigt för jag gör inte fler men bra att veta.
Ha en fin helg och grattis på morsdag lite i förväg
KRAMAR//Y

Alexandra sa...

Hej hej! Jag har smugit runt här tidigare men inte lämnat någon kommmentar. Varför gör man inte det varje gång egentligen? Är ju så kul med kommentarer. :) Jag vill gärna ta 3 lotter.

6-åriga sonen frågar sin far.
- Pappa, jag har glömt vad det heter. Vad heter det när två människor ligger ovanpå varandra ?
Pappan, något generad:
- Öööhhh... Älska?
- Nej nej.. Det heter något annat.
Pappa, något mer generad:
- Öööhhhhh... Gänga?
- Nej nej.
Pappan, illröd i ansiktet:
- Nuppa ??
- Nej! Men nu kom jag på det! Våningssäng heter det.

Haha! Länkar till dig i min blogg också. Ha en fin helg!

Louise sa...

Hej först vill jag tacka för titten på min blogg och kommentaren.

Kul att titta in här och självklart vill jag vara med på din blogg candy.

Ingen roligt hisoria men en kommentar från våra dottern när hon var mindre som fick oss skratta och dubbel vikta.

Vi var ute och åkte och skulle till stan då vi kör förbi en hage med kor.
Då säger dottern.
-Titta mamma en KO UNGE.
Som vi skrattade.

Hon visste inte att det hette kalv då så dett fick bli ko unge i stället.

Självklart lägger jag en länk på min sida till dig.

Ha en riktigt trevlig helg.

Kram Louise

Eva J sa...

Detta vill jag ju naturligtvis vara med och fira så jag har lagt in en länk på min blogg.
Ha det bra
Kramar Eva

rose-marie sa...

nu har jag länkat bed bild i bloggen.. =)

å här kommer en liten historia då.. =)




tjejen står och strippar framför sambon, som bara har ögonen på tv:n.

-ser du inte vad jag gör? säger hon irriterat när hon hunnit till trosorna.

-jodå, men kan du inte sortera tvätten någon annanstans?


kram...

Monica =) sa...

Hej du!!

Vilken härligt generös utlottning: klart jag vill hänga på såhär i sista stund!!

Länkar till dej i min blogg gör jag alldeles strax!!

Så en historia då: hmmm...mina tonåringar hade ruskigt kul när de lyckades trimma minsta kusinen att det inte hette "godis" utan "sallad". Trots novis på prat-området genomskådade han det hela rätt snabbt =)

Monica =) sa...

Hej igen!!!

Liten komplettering av inlägget ovanför... =)

Här hittar du min länkning:
http://monica66.blogg.se/2009/may/titta-in-hos-dolliver.html

Lilltolen sa...

Hej, hej!
Det här verkar extra roligt. Tar gärna en lott såklart.
Skrattar fortfarande hejdlöst åt Alla barnen... Det kanske är något fel på mig. Här kommer en iallafall: Alla barnen sorterar sopor utom Bengt, honom har de slängt. OK - en till: Alla barnen klottrar och sprejar utom Peter, det är hans tapeter.

Letar upp ett av dina fina alster och lägger den i min blogg.
Ha det gott!

Unknown sa...

Jag vill absolut vara med i din bloggcandy. 3 lotter vill jag ha...
Inlägget ser du här...
Mail skickat med en rolig historia...
Och bloggen uppdaterad med info om blogg-godiset.

Kram
Lotta

Pernol sa...

Ha,ha! *asgarv* Det här var en kul blogcandy!!! :D Jag tar 3 st lotter. Jag har länkat till dig i min sidebar.

Hellre Parkinson än Alzheimers. Hellre spilla ut drinken lite här och var än glömma vart man ställt den!

*ännu mer asgarv*

kramis Pernilla

Therése sa...

Vilken trevlig utlottning! =)

Som vanligt kan jag inte komma på någon rolig historia när det gäller... så jag får väl nöja mig med att länka till dig i min blogg.

/Therése

jsg sa...

jag vill va med

Anette sa...

Självklart vill jag vara med i den här utlottningen.

Har länkat i min blogg, direklänk kommer här: http://anettej.blogg.se/2009/june/blogg-candys-i-massor.html

En rolig histora? Hm, är inte så jättebra på såna så det får bli den här som jag fck skickad till mej på mejlen en dag:

En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

Kära Mamma och Pappa,
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel!
Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig.
Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt (snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv.
Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Emma

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

Cyllan sa...

Hej på dej!
Nu har jag tid och göra lite annat än och pyssla så nu har jag bloggat om din Blogcandy och så skriver jag en liten rad här = två lotter i lotteriet.
Ska klura lite på om jag kommer på nån roliga historia...
Ha det gott
Kraaam C

Annelie sa...

Hej hej!
Jag är sämst på att komma ihåg roliga historier, men följande fick iallafall mig att sitta och fnissa åt mig själv när jag försökte överlista min fot - jag menar hur dum ser man ut?!
Följ de här instruktionerna;
1. Sitt ner, lyft din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs.

2. Nu, medan du gör det, skriv siffran '6' i luften med din högra hand.

Din fot kommer att ändra riktning!!
Och det finns ingenting du kan göra åt det. Eller, klarade du det?

Har tyvärr ingen blogg men tack för vinstchansen iallafall. *Håller alla mina tummar*

Trevlig helg :)
Annelie

Anonym sa...

Superfin blogcandy du har! Självklart vill jag vara med... Har lagt in i min blogg och länkat hit och här kommer min roliga historia!

Polisen stoppar en bil och gratulerar föraren: – Grattis ni är den tusende bilisten som kom ihåg säkerhetsbältet. Ni har vunnit 10000 kr. Vad ska ni göra med pengarna, undrar polisen. – Jag tror jag ska ta körkort! svarade föraren. – Lyssna inte på honom! Han säger så mycket dumt när han har druckit för mycket, säger kvinnan i passagerarsätet. – Klatskallar! säger mannen i baksätet, jag visste att vi inte skulle komma långt i den här jävla stulna bilen. En pinsam tystnad uppstår tills ett dovt ljud från bagageluckan hörs: – Har vi kommit över gränsen än?

Ha det bäst!
Kram ztina

Anonym sa...

Nu har jag klurat, och klurat och klurat..... och skrattat gott åt alla historier här ovanför! *Annelie - den var ju för bra, var ju tvungen att prova jag med!!!*

Jag tänkte mig 3 lotter, jag ska precis springa över till min blogg och länka till din härliga mummiga blogcandy!! Och här kommer min historia:

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinter till värmen på Mallorca där de gifte sig för 20 år sedan. Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun. När han checkat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och internet. Han beslutar sig för att skicka ett mail till hustrun. Men han stavar tyvärr fel i mailadressen, så mailet hamnar hos någon annan. I detta fall hos en prästänka i Sörmland, som just kommit hem från makens begravning. Sonen finner henne senare avsvimmad vid datorn, och läser detta på skärmen: "Till min älskade hustru. Jag har precis kommit fram. Jag förstår att du är förvånad över att höra från mig, men de hardatorer här numera och jag ville passa på att maila. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas att din resa blir lika problemfri som min. PS: Det är verkligen hett här nere...."

Jag låg då dubbelvikt ett bra tag efter att jag hört denna första gången!!!

Ha det gott tjejen, hoppas din KAOS kom fram idag! Kraaaaaaam!

Stämpelhamstern sa...

Självklart satsar jag på tre lotter =D
Min favvohistoria har precis lagts in i min blogg
http://stampel-hamstern.blogspot.com/

JennyL sa...

Nu har jag fnissat en stund... Men jag har inte själv nån rolig historia just nu och inte heller någon blogg (än), så jag får nöja mig att ta 1 lott i och med denna kommentar. Hoppas på tur! ;-)

Pernilla sa...

Vilken fin blogcandy, den skulle jag inte tacka nej till! Har inte klurat ut alla mysterier med en egen blogg ännu på det blir två lotter för mig!
Här kommer en liten fräck anekdot från verkliga livet:

Jag står i en lång kö i mataffären när en pappa med sin lille son ställer sig bakom mig.
De har en kundvagn proppfull med varor.
De står tysta ett tag tills sonen fundersamt säger: Du pappa, varför var din s***p i mammas mun imorse?
Pappan släpper kundvagnen, tar sonen i handen och går raka vägen ut ur affären, illröd i ansiktet...

Ja, har man småbarn får man stå ut med att göra bort sig ibland! :-)

Kram!

Pysslingen sa...

Hej! Klart jag vill vara med och ha chansen att vinna det fina. Har länkat till dig på min högersida i min blogg.

Och nu en sann historia:
Min dotter, som precis hade börjat förskoleklass och är sex år gammal, har blivit kär i en kille i ettan. Hon berättar om det på väg hem från skolan och jag säger då:
-Så det sa liksom bara klick då?
Hon funderar en stund och sedan svarar hon:
-Nej mamma, det hördes ingenting!

Sindra sa...

Hejsan!
Ooooojaaa! Visst vill jag vara med med tre lotter i den här superfina utlottningen!
Här är länken till min sida:

http://sindras-gnistor.blogspot.com/2009/06/dollivers-bloggcandy.html

Här kommer historien:
Maj-Britt hade med sig barnbarnet Jeanette, 4 år, till sin väninna Gullan. Väninnan ville skoja lite med Jeanette och sa: - Din farmor är allt riktigt ful och gammal hon. Jeanette stod tyst en stund och betraktade Gullan, sedan svarade hon rappt: - Det är du med!

Have fun! :D

Mia sa...

Å jag tar en liten lott och hoppas på tur! Ha en bra dag! Kram Mia

Sofie sa...

Har nu äntligen bloggat om ditt härliga bloggcandy. Tyvärr är jag usel på vitsar så det blir bara två biljetter för min del... Hoppas på tur ändå.
Kram Sofie

Hobbydraken sa...

Jag tar gärna 3 lotter :-D
Här hittar du mitt blogginlägg:

http://dragonheart66.bloggsida.se/scrapbooking/bloggcandy-scrapbooking/bloggcandy-hos-dolliver

och här kommer en qulig historia:
En man satt i en bar och njöt av en drink efter jobbet då en extremt vacker och sexig ung kvinna kom in. Hon var så anslående att han inte kunde ta sina ögon ifrån henne. Den unga kvinnan uppmärksammade hans stirrande och gick direkt fram till honom. Innan han hann ursäkta sig för att han var så oförskämd, sa den unga kvinnan till honom:
- Jag gör vad som helst, precis vad som helst, som Du vill att jag ska göra, spelar ingen roll hur sjukt, för 1000 kronor, men på ett villkor. Helt förbluffad, frågade mannen vad det var för villkor.
- Du måste tala om för mig vad jag ska göra, med bara tre ord. Mannen övervägde erbjudandet en stund, drog fram sin plånbok från innerfickan och räknade långsamt fram tio hundrakronorssedlar, vilka han la i den unga kvinnans framsträckta hand. Han tittade henne i ögonen och sa, långsamt och tydligt:

?



?



?



- Måla mitt hus!

Kram Nelle

ZozzosLiv sa...

Tar mig tre lotter;-)

Hmm en historia...OK lets go...

Pappan o sonen skulle köpa glass. Pappan beställer frågar sonen
-O vad ska du ha då tjockskalle
Kvinnan i kiosken
-Så där får man väl inte säga?
Pappan
-Joo det får man. För det är tre saker en man önskar sig här i livet. Det första är; En stor fin bil. Ser du den där stora fina bilen där borta, den är min.
Det ansra är; Ett stort fint hus. Ser du det där stora fina huset där uppe på kullen? Det är mitt.
Och det tredje är; En fin o kurvig kvinna med lagom trång mus. OCH det hade jag ända tills den här tjockskallen kom till världen;-)

Hehe...;-)

Ha en trevlig fortsättning på måndagen:-)
Kraaamar!!!

Carolines Vita vingar sa...

Det är alltid roligt med bloggcandy så jag är gärna med på din lilla utlottning.
Jag har två minihistorier att delge dig.

"Jag beställde en taxi men det fanns ingen förare i, det fanns bara en tax i."

Ganska fånig historia men jag tycker att den är lite skoj i alla fall... "fniss".

Kram Caroline

Carolines Vita vingar sa...

Jag menade en minihistoria. Jag är visst lite snurrig!
Kram igen.

Melinda sa...

Jag tar två lotter.

Martina sa...

Hej där!
Jag är inte så mkt för "roliga historier" men igår hände en rolig sak. Min kära son på 2,5 år sade högt och tydligt i kassa på Konsum -Mamma är en bajs! Hela kön brast ut i gapskratt. Så så låg humor har vi borta i mina trakter. ;-)

Har även slängt in en länk hit i sidebaren på min blogg.

Så jag tror det blir tre lotter! Nu ska jag kika vidare här inne.

Trevlig midsommar!

V sa...

Oh vilken rolig candy!! Här tar jag mig gärna hela 3 lotter! :)

Här kommer en historia till dig:
När lille Emil en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att där stod mamma och drog fram och tillbaks pappas snopp. Emil undrade på barns vis vad det var som föregick. Hans mor fann sig snabbt och svarade:
- Jo du förstår pappa har blivit lite rund om magen den sista tiden så jag släpper bara ut lite luft ur honom. Fadern log generat men var lättad över hustruns kvicka svar.
- Det är ingen poäng med det, sa Emil, så fort du åkt iväg till jobbet kommer grannkärringen och blåser upp honom igen.

En fräckis så här på morgonen tycker inte jag i alla fall är helt fel! :)

Här har jag länkat:
http://pysseltokig.blogspot.com/2009/06/dollivers-blogcandy.html

Glad midsommar!!!

Carola sa...

Kuligt bloggcandy du har!
Jag tar mig 3 lotter & här kommer en liten fräckis =):

Eva ville får större bröst, men hon vågade inte göra något kirurgiskt ingrepp. Hon hade blivit tipsad om en läkare inom naturläkemedel och hälsokost som hon besökte.
- Jag har en lite udda metod, sa läkaren, men den kommer hjälpa dig! Varje dag, PRICK kl 16.00 så ska du i 5 minuter massera dina bröst och sjunga "gulligullan koko som en gök KOKO". Då ska du redan inom en vecka ha fått större bröst.
- Du skämtar?! utropade Eva.
- Nej då inte alls, det funkar för alla mina patienter. Fast männen har ju en annan sång om de vill förstora... ja du vet vad. Med det har hjälpt de alla.
- Okej! Det skadar inte att prova.
Efter en vecka av masserande och gulligullan så hade det faktiskt givit resultat. Fast Eva ville ha lite större så hon fortsatte en vecka till. Men så en dag så gick hon och handlade mat och hade helt glömt bort att klockan hade hunnit bli 16.00.
- Shit vad gör jag nu?? Ja ja, jag får gå in mellan några hyllor och göra det lite diskret.
Så där stod hon och masserade och viskade gulligullan. Men självklart blev hon påkommen av sin väninnas make!
- Hej Eva! Här står du...
- Eh.. Hej Mats! Ja... Här står jag och masserar brösten bakom konservhyllan! Det är lite underligt, men varje dag klockan 16 ska jag...
- Herrejävlar! Är klockan redan 16?! Ekorr’n satt i granen, skulle skala kottar....

Amanda sa...

Jag vill absolut vara med och tävla om denna fina gotta! ^^

Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/june/tavling-bloggcandy.html

Någon rolig histora kan jag inte komma på men kan berätta om en händelse som fick mig att skratta väldigt mycket då iaf.
Jag och min familj (mamma, pappa och mina två småsyskon) åkte till en friluftspark som finns här i stan. När vi kom fram dit kom min syster på att hon måste ju gå på toaletten så mamma tvingade in henne på ett utedass som var det enda som fanns tillgängligt.
Hon knäppte upp byxorna och mamma stängde till dörren för att hon skulle få vara ifred. Sen hör man med hög röst_
- MAMMA! det är nån som har glömt att spola!

Vi skrattade gott åt henne allihop. Och det gjorde dom andra gästerna på parkeringen också: ^^

~ Sophia ~ sa...

Det här hände för ett antal år sen...vi satt ett gäng & festade lite. Då berättade min kille om hur "elak" hans chef, Filip,var.
" Vet du vad Hitler sa när han träffade Filip??"
" Nej?"
" Det var en elak jäkel! "

Det roliga var då att det gick en dryga 10 minuter, då frågar min svägerska...
"När träffade Filip Hitler?"

Hmmm, IQ fiskmås tyckte vi...

Nu har jag kommenterat, lämnat rolig historia och bloggat med länk = 3 lotter till mig...

KRAM!

~ Sophia ~ sa...

Det här hände för ett antal år sen...vi satt ett gäng & festade lite. Då berättade min kille om hur "elak" hans chef, Filip,var.
" Vet du vad Hitler sa när han träffade Filip??"
" Nej?"
" Det var en elak jäkel! "

Det roliga var då att det gick en dryga 10 minuter, då frågar min svägerska...
"När träffade Filip Hitler?"

Hmmm, IQ fiskmås tyckte vi...

Nu har jag kommenterat, lämnat rolig historia och bloggat med länk = 3 lotter till mig...

KRAM!

~ Sophia ~ sa...

Det här hände för ett antal år sen...vi satt ett gäng & festade lite. Då berättade min kille om hur "elak" hans chef, Filip,var.
" Vet du vad Hitler sa när han träffade Filip??"
" Nej?"
" Det var en elak jäkel! "

Det roliga var då att det gick en dryga 10 minuter, då frågar min svägerska...
"När träffade Filip Hitler?"

Hmmm, IQ fiskmås tyckte vi...

Nu har jag kommenterat, lämnat rolig historia och bloggat med länk = 3 lotter till mig...

KRAM!

~ Sophia ~ sa...

Det här hände för ett antal år sen...vi satt ett gäng & festade lite. Då berättade min kille om hur "elak" hans chef, Filip,var.
" Vet du vad Hitler sa när han träffade Filip??"
" Nej?"
" Det var en elak jäkel! "

Det roliga var då att det gick en dryga 10 minuter, då frågar min svägerska...
"När träffade Filip Hitler?"

Hmmm, IQ fiskmås tyckte vi...

Nu har jag kommenterat, lämnat rolig historia och bloggat med länk = 3 lotter till mig...

KRAM!

~ Sophia ~ sa...

Det här hände för ett antal år sen...vi satt ett gäng & festade lite. Då berättade min kille om hur "elak" hans chef, Filip,var.
" Vet du vad Hitler sa när han träffade Filip??"
" Nej?"
" Det var en elak jäkel! "

Det roliga var då att det gick en dryga 10 minuter, då frågar min svägerska...
"När träffade Filip Hitler?"

Hmmm, IQ fiskmås tyckte vi...

Nu har jag kommenterat, lämnat rolig historia och bloggat med länk = 3 lotter till mig...

KRAM!