onsdag 17 juni 2009

Min femte KAOS! Studentkort och övrigt babbelibo!

Jag kan inte fatta det?! Jag? Igen? Är jag så "snäll" och "omtyckt"? På riktigt? Men nånstans däri ligger ju sanningen, det måste den ju faktiskt göra. För nu har jag fått min femte KAOS och, jag vet inte riktigt om jag känner mig värd den, men jag är så in i bomben glad för den! Helt otroligt att det finns människor som vill ge mig en sådan utmärkelse! Och titta bara så fin den är!


Jag fick den, intet ont anandes, av söta Louise, som för övrigt gör helt fantastiska alster! Trevlig och go tjej som jag hoppas få lära känna ännu närmre så småningom!

Och titta så gulligt hon skrivit inuti kortet! Blir man rörd eller?! Ja, jag satt här iaf med tårar i ögonvrån. Kan inte riktigt beskriva hur glad jag är! "Nyp-mig-för-att-se-om-jag-drömmer" - känslan.

Så nu har jag tre till att utse - allt som allt ska jag skicka 12 KAOSer vidare. Men jag återkommer med de tre.

SvenskScrapbooking har jag tidigare skickat en WGA (What Goes Around) och nu var det en som tyckte att hon skulle skicka till mig. Det var ett mycket mumsigt paket jag fick, see for yourself:


Blommor, bling, metallskrot och pärlfloss - allt enligt min önskelista på forumet (som jag för övrigt får ta och redigera nu, nu har jag hunnit få en hel del av den ju!).


Sen får jag ta och visa lite av de studentkort jag fick i beställning samt ett som jag själv gav bort.


Detta är ett beställningskort, jag har inga speciella studentstämplar, men tyckte att tingturas textstämpel "JIPPI Du klaarade det!" passar alldeles utmärkt. För att få mer blågula färger målade jag humlan i studentens tecken... Lite silverembossade stjärnswirls, min älskade bukett, datum, namn och klass. Slutresultatet är både jag och beställaren nöjda över!


Lite upphöjda effekter


Pengaficka på vänster insida


Baksidan

Nästa kort:


Detta har mamma beställt, till min kusin. Han gick estetiskt med inriktning på musik. Favoritinstrument: Gitarr! Håret hans liknar dessutom stämpelkillens, så det kunde inte blitt mer perfekt!

Upphöjda effekter


Pengafickan


Baksidan

Nästa kort:


Också till samma kille, men från mig istället. Lite annorlunda bukett (men ack, så snygg!), andra färger på killen och lite annat upplägg. Jag är dock supernöjd!



Annars är här idel glada nyheter - vi fick tillbaka en rätt stor summa på skatten, mannen får en grymt bra lön denna månad, jag är sjukskriven för ganska lång tid framåt, operationen närmar sig och jag är bara så glad över alla scrapvänner jag fått här!

Nu är det snart midsommar, vi kommer bli tre par och sex ungar - kan bli ganska mysigt. Som bäddat för djupa samtal och lagom med alkohol och såklart - lite lekar! Helgen därefter är det nog ganska lugnt och sen nästa helg - gulp! - fyller jag år... Hua, vad nervös jag börjar bli... *ler*


Idag har jag varit hemma med bara ett (1!) barn - vilket händer... typ aldrig.. Sist det hände -...var aldrig... Så ja - man tar tillvara på det och fullkomligt njuter!

Det var minstingen Douglas som fick den stora äran och snacka om att ha blivit bortskämd - med massa gos, godis, glass, läsk och film. Han har också fått hålla Kiaras koppel då vi var ute på promenad - man kan ju påstå att han var rätt stolt!
Denne killen behöver verkligen sådana här tillfällen, för han är den som är mest tetig/bråkig med syskon & Kiara, antagligen i brist på uppmärksamhet. Även på dagis försöker de berömma honom extra och undvika bråk med honom - och det är så skönt att vi har samarbete med dagis. Framförallt för Douglas skull.


Nu ska vi snart iväg och hämta hem de två stora, de har varit på läger med fritids, och vi ska dit där och grilla med dem och sen åka hem. Sen åker jag in till Lund med de två stora för att byta barn med lillsyrran. Jag får då med mig Oliver & Melinda hem och hon tar Charlie & Jennifer över natten. Så ikväll är vi bara tre. Mysigt det också!


Ha de bäst alla läsare, tack för alla goa kommentarer - det värmer i mitt lilla hjärta!


Med risk för att vara tjatig - Glöm inte delta i blogcandyt! Det är bara fyra dagar kvar nu! Till er som redan har deltagit - tack för alla roliga historier, sååå kul att läsa dem!!



13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Wow vad många kaos du har fått!!! =) Men det är du väl värd! ;)

Kan tipsa dig om att det händer något roligt i min blogg under dagen/kvällen så gör ett besök! ;)

Ha en trevlig dag, ramar Ulrica

Yoli Design sa...

heeeeeeeeeej...
oj oj oj här är man flitig ser jag!! Så läckert med jippi-stämpeln... Snyyygtt...

jamen det är klart att nomineringarna av kaos talar sitt tydliga språk!! Du är GULD tjejjen!! :D Jag vet när jag hittat ett guldkorn - god människokännare som jag är!! Skrattar men nickar menande och allvarligt oxå!! :D

Kraaaaaaaaaaam

Louise sa...

Hej gumman

Klart du är värd den annars hade jag aldrig skickat den. Jag har verkligen valt alla mina kaos awarder med omsorg ska du veta.

Du är så otrligt duktig och har en underbar blogg.

Du är verkligen toppen min vän.

Många Kramar från Öland.
Louise

Karin sa...

Vilken fin KAOS-award du har fått (ser du, jag stavade rätt på KAOS denna gången ;) hihihihi.. me Sarah kay-stämpel å allt!mmm..

Vilka härliga kort du har gjort! Smart med Jippie-stämpeln,himla snyggt! =)

Hoppas ni får en riktigt härlig midsommar! =)

kram kram!

Anna S sa...

Grattis till ännu en KAOS! Håller med alla ovan som säger att du verkligen är värd dem :)

Jättefina studentkort! Jippi-stämpeln var ju verkligen passande!

Hoppas att du får en riktigt bra midsommar!

Kramar Anna

Lena50 sa...

Klart att du får kaos awarder, det är du värd gumman!!! Villka fina kort du gjort och vad många...du är både duktig och snabb!!!
vad kul att ni fick pengar tillbaka på skatten, det känns ju som en liten extra inkomst, fast det är ju VÅRA pengar....
Må gott nu och ha en jättefin midsommar!!!! Kramen Lena.

Anonym sa...

Vilka häftiga annorlunda studentkort!!! Det gjorde du ju super, även utan studentstämplar!

Du är verkligen värd alla KAOS-awarder som komer din väg, vännen! Njut av dem!!

Kraaaam

Mathilde sa...

Fina fina fina!
Du är verkligen värd KAOS-kortet! Inget snack om den saken! :)
Kram

Anonym sa...

snyggt studentkort!!! sämplen med sköttselråd har jag fått uppstämplat så jag har den inte själv tyvärr.. men håller med om att den är läcker !! :) får gärna vara en varm sommar för min del . älskar värme tycker det är mer tråkigt att man inte kan ta ett glas vin i värmen :) ha en bra midsommar!!

Maritha sa...

Jag önskar dig en härlig midsommarhelg! Och lite sol kanske?

Tack för alla söta kommentarer hos mig. Önskar att jag orkade mer än jag gör..

KRAM på dig Vännen!
Maritha

Eva J sa...

Wow, vilka häftiga studentkort! Jippie stämpeln passade ju perfekt, och vilka fina buketter du har gjort på korten.
Hjärtana på bröllops kortet jag gjort är till halsband och jag köpte dem hos Hobbyhärvan.
Och visst är det härligt att bara ha ett av barnen hemma och skämma bort om än bara för en dag, man ser ju att de verkligen vill ha en för sig själv och visa allt de kan och bara mysa.
Grattis till dina Kaos-awards, och du är definitivt värd dem.
Ha nu en trevlig midsommar
Kramar Eva

Stämpelhamstern sa...

Självklart är du värd dina KAOS så ta åt dig och njut av uppmärksamheten...

Lilltolen sa...

Grattis till KAOS - du är väl värd den. Tack för inspiration till studentkort - min guddotter har inte tagit studenten bara klarat av ett år till men det ska firas! Ha det så härligt du kan!