måndag 1 juni 2009

Egen stämpel och uppdaterat babbel

I lördags var äldsta dottern på balettuppvisning, alltså hon stod på scen och en massa andra (inklusive jag & mellantjejen) kikade på då hon och kurskompisarna dansade. Balett har aldrig riktigt varit min grej, men jag pöser av stolthet då jag ser hur duktig dottern är på det. Hon är så graciös och har en snygg hållning samt att hon dansar med hela kroppen.

Min Prima Ballerina!


I fredags fick jag ju hem en massa tingtura-stämplar och skrafset som blev över efter att jag klippt ut alla motiven - ja, de använde jag till lite egna ideér. Har läst om det HÄR och började fiffla lite själv med det. Gjorde bla en längd med utstansade hål i olika storlekar, och den är ganska snygg att ha som ram faktiskt. Har även gjort ett par hörnstämplar. Återvinning på hög nivå...


Ni får bortse från att trycket är kladdigt och halvdant - gjorde bara en test för att kunna visa er.


Idag är en sådan dag då jag inte riktigt kan definiera hur jag mår. Det är liksom lite "sådär", men inte katastrof och å andra sidan inte alltför bra. Jag är bra allmänt... "blääää", fattar ni? Haha, knappt jag själv gör det..
Dagen idag började med att jag lämnade in bilen på verkstaden, hade lite grejjer att fixa efter besiktningen. Jag & Kiara fick gå en ganska bra bit hem, dvs jag bar henne och hon ville inte göra detsamma för mig - taskigt va? Så vi var bägge helt slut då vi kom hem, för gudars vad varmt det är (men jag ska inte klaga!), redan tidigt på morgonen.

Ganska precis ringde verkstadskillen och meddelade att bilen var fixad - skööönt. För jag ska nämligen iväg till Kristianstad imorrn, på det första mötet inför GBP-operationen...
Läskigt nervös är ju jag! Men samtidigt förväntansfull! Vad tror ni - kan man ta med sig varm oboy och lite chokladkakor för att hålla humöret uppe? Eller ni tror kanske att det inte passar sig... Hmm, för det tror iaf inte jag heller att det gör. Det får bli en kaffetermos och en sallad - nyttigt värre! Men gott iaf!

Ärligt talat så är jag ändå inte den godisgrisen som många tror (ni vet, fet=godisgris..), mitt viktproblem grundar sig i att jag är skitslarvig med maten. Jag kan strunta i att äta vissa dagar och andra äter jag dagens alla fem mål. Har även pendlat otrolig i vikten, tex upp trettio kilo på tre månader och sen ner lika mycket på lika kort tid. Så för mig handlar det om att få mer rutiner och äta fler ggr per dag. Vad jag ska äta vet jag ju redan (vilken överviktig människa kan inte rabbla minst tre dieter eller nyttiga alternativ??). Så jag ska lägga sommaren på att få in bättre rutiner, inför operationen.

Varför berättar jag nu detta i bloggen då?? Vet faktiskt inte.. Haha, ordbajseri brukar jag kalla det.. *ler*

Jaja, jag är nog mest nervös för morgondagen, så håll tummarna för mig att läkarna står på min sida och inte jiddrar om ätstörningar och deppighet som hinder...


BTW - Snodde en liten enkät från någons blogg (vet ej vilken för det är flertalet som haft denna). Kan inte ni göra mig (mer) glad genom att fylla i den i kommentarsfältet? *fjäsk fjäsk*

1. Var bor du?
2. Hur gammal är du?
3. Hur hittade du hit?
4. Vad gör att du kommer tillbaka?


Och glöm inte Blogcandyt! Och tack för alla roliga historier/berättelser och vitsar - jag garvar här hela tiden så min man undrar vad jag håller på med...



15 kommentarer:

Anna S sa...

Vilken fin bild på din dotter! Hon ser verkligen ut som en prima ballerina :)

Tänkte att jag skulle svara på den lilla enkäten också.

1. Bor i Staffanstorp, Skåne
2. Är 19 år (20 i september!)
3. Hittade hit via Hobbyhusets poängjakt och blev förälskad i din Glitter & Glamour Lo ;)
4. Jag gillar blandningen av personliga händelser och alla fina alster du har att visa upp. Dessutom blir jag så glad för de snälla kommentarerna du lämnar hos mig, vilket uppmuntrar till att titta in och kommentera oftare :)

Ha det gott!
Kram Anna

Karin sa...

Vilken underbar liten ballerina! Jag blev tvingad (av mamma) när jag var liten att dansa balett.. det var verkligen inte min grej.. grät hela tiden.. *asg*

å så till dina frågor (kul idé!)

1. Var bor du?
I Lindome:1,3 mil söder om Göteborg
2. Hur gammal är du?
fyller 33 i oktober..
3. Hur hittade du hit?
Hmm..det var nog du som hittade mig å så hittade jag dig tillbaka..hihi
4. Vad gör att du kommer tillbaka?
Jättekul å underhållande läsning å fina alster å roliga ideér..Sen är det otroligt kul att du tittar in till mig å skriver så snälla saker.. då vill man ju såklart ge tillbaka om du förstår vad jag menar..
Hoppas du får en härlig vecka! =)
kram kram!!

Louise sa...

Hej

Här kommer en hälsning från mig.
Jag håller tummarna att allt går bra på din op. Verar som om det är många av oss scrappare som har någon form av sjukdom eller skada.
Själv har jag en whiplachskada.
Plus en dotter med diabetes.
Samt att jag råkat ut för lite smått och gott.

Här kommer självklart mina svar.
1. Var bor du?
Jag och min familj bor på södra Öland. Stort hus och soooooooooor trädgård. Så här finns det plats för barnen att sprong hur mycket dom vill.

2. Hur gammal är du? Född 72 räkna själva ;o)

3. Hur hittade du hit?
Tror du hittatde till mig och så gick jag tillbaka till dig. PÅ den vägen är det.

4. Vad gör att du kommer tillbaka?
Fin blogg med många fina alster och rolig läsning.
Du verka vara en härlig människa.

Kram Louise

rose-marie sa...

hi hi.. mina blommor kom idag.. =) äntligen.. lätt exalterad =)

lycka till imorgon.. det kommer att gå bra...

1. falköping.. (liten stad)
2. 22 år (nyss fyllda)
3. kommer faktiskt inte ihåg... men är glad för det iaf =)
4. trevliga kommentarer, roliga inlägg och fina alster...

kram kram

Lotta sa...

Men du.....vilken ursöt liten ballerina ni har:) Du måste vara en megastolt mamma....Sen är inte ballet min grej heller....men man bara måste älska dessa små söta töser.(hhahahahahahhaha, skulle vilja se mig i en rosa balletdräkt med liten vollang och vita strumpbyxor.....hahahahahaha....Men mina 1,57 cm och en del övervikt....hahahahah...ja, det vore väl ingen vacker syn, den saker är klar!!!)

Håller verkligen tummarna för dig imorgon, det kommer gå superbra....det tror jag!!

Här kommer svaren på dina frågor åxå...

1. Var bor du?

Jag bor i en liten by, Östra Frölunda. Ligger ca 5 mil från Borås och ca 3,5 mil från Ullared.

2. Hur gammal är du?

Jag fyller 34 nu i Juli...usch!!

3. Hur hittade du hit?

Hmmm, kommer inte ihåg. Men jag TROR att du hittade mig. Sen var jag ju tvungen att kolla vad du var för en prick:) Och det ångrar jag inte!!

4. Vad gör att du kommer tillbaka?

Ja dina härliga alster, dina fina foton, dina härliga berättelser om dig och dina dagar....För att du har en HÄRLIG blogg helt enkelt!!!!

Ha det!!
Kram

Anonym sa...

1. Var bor du?
i en liten stad i östergötland som heter Mjölby

2. Hur gammal är du?
24... fyller 25 i höst.

3. Hur hittade du hit?
vet faktiskt inte. Genom nått forum kanske...

4. Vad gör att du kommer tillbaka?
Jag tycker om att läsa dina ärliga inlägg om ditt liv, politik, de du skapar osv och självklart att se dina alster för lite insperation...

Yoli Design sa...

hej hej söööta du!!
Så smart att göra egna stämplar med överblivet!! :D läckert med ramstämpeln...

1. Var bor du?
Alingsås strax utanflr gbg.

2. Hur gammal är du?
25 jobbiga år... :P

3. Hur hittade du hit?
jaa, du jag vet inte... :D

4. Vad gör att du kommer tillbaka?
Goa du såklart... all skaparglädje, kreativitet och mysighet!! :D

Kraaaaaaaam på dig tjejjen!!

Mita sa...

Tjipp! LYCKA TILL! Håller tumme! du vet var min brevlåda bor! hihi
Men andra kanske inte vet!?
Sparreholm - Sörmland!
47!
You found me sweetpee!
Tittar in för att du är du!
Stor kram Mita - Altheasmix

Frusvea sa...

Tittar in och säger heeeeej :)
Bor - S.Sandby
Ålder - 47 gamla år ;)
Hittad - via ditt inlägg hos mig.
Varför - för att du är en härlig kreativ tjej som skriver om livet, pyssel och annat kul.

Hoppas hoppas medicinen funkar för dig!!!!!
*kram*

Frusvea sa...

Tjohoo nu är jag här igen *fniss*
Glömde säga att vi kan väl göra 2 ATC var? Nu har jag nog inte glömt något :P
*kram igen*

Kamilla sa...

OOO vad fin liten tårtsmula du har, heeelt underbart att se :D
Ordbajseri = toppen *hihi*

1. Var bor du?
Lycksele, norra norrland
*jag och tomten*

2. Hur gammal är du?
34 unga alerta år *gapskratt*

3. Hur hittade du hit?
Hmmmm. *teflon minne*
Jag minns inte riktigt :S

4. Vad gör att du kommer tillbaka?
För att du är du, girlie, jag älskar ditt sammanblandade ordbajeri om scrap, politik, vardagen och en STOOOR potion mumsmums??...eeeh nähäää, jag menar ju HUMOR :D :D

kramiz i massor och du har en sak i min blogg ;D

Lena50 sa...

Hej gumman!!!
Tänker på dig idag när du är hos läkaren, du ska se att allt kommer att gå bra!!!
Jag vill oxå banta, men är inte riktigt motiverad nu....
Hur blir man det igen...hmmmmm...
Nu till dina roliga frågor
1)Holsljunga (liten by 5 mil från Borås och ca 3,7 från Ullared, det vet ju alla var det ligger)

2)51 år, blir 52 i juli, ojoj, är jag verkligen så gammal, känner mig inte sån till sinnet, hehe...

3)Jag kommer inte riktigt ihåg det faktiskt....

4)För att det är så roligt att läsa din blogg, du bjuder på dig själv, men tycker man känner dig...
Du gör fina kreativa saker, och framförallt du glömmer aldrig att skriva i min blogg, finns alltid en gullig komentar där, blir så glad....
Kramen!!

Mrs X sa...

Hej! Jag ville bara kika in en snabbis och tala om att jag nu sett att du gett mig en KAOS-award!! TACK så mycket, jag känner mig verkligen hedrad!!! Ska kika runt lite mer på vad som hänt hos dig senare ikväll. Kram!!

Mrs X sa...

Jag såg också det där med stämplarna som Tesa gjort, himla smart! Och din ram blev ju jättefin!! Ska jag lägga på minnet...

Så söt din flicka är! Jag är inte särskilt förtjust i balett, men små flickor i tyllkjol är ju bara för söta! :)

Svar på dina frågor:
1. En liten stad i Sverige (exakt var vet du)
2. 37 år är jag, fyller 38 i höst.
3. Minns faktiskt inte?! Men jag är glad att jag gjorde det! :)
4. Åh, var ska jag börja?! För att läsa alla dina roliga, varierande inlägg, titta på dina härliga alster och underbara foton!

Kram

Helena sa...

1. Var bor du?
Uppsala :)

2. Hur gammal är du?
21 små år :P

3. Hur hittade du hit?
Genom länken på din facebook. Och dit hittade jag nog via mimsan.

4. Vad gör att du kommer tillbaka?
All härlig inspiration, kul att se ditt pyssel. Det bara kliar i fingrarna på mig när jag ser så fina saker du gör! :) Och för att läsa om ditt liv såklart, få lite uppdateringar!

Kram VimosågenHelena ;)