fredag 22 maj 2009

Retuschade foton, sovställningar och övrigt snack om bla PP ;-)


Idag har det inte varit en bra dag. Jag har varit ganska kass i måendet och med massa värk i kroppen. Mina antidepp tog slut i söndags och jag är ju så otroligt lat och har svårt att ta mig för att dra iväg till apoteket. Inte vidare smart va? Så jag har inte haft någon medicin alls sen i söndags och först idag kände jag av det (abstinens?), jag har varit väldigt labil i humöret, gråtmild och bara allmänte nere. SOm tur är så hade jag sinnesnärvaro nog att messa sambon om hur det låg till och han kunde då peppa mig lite. Plus att den gulliga saken kom hem en timme tidigare.
Jag ilade snabbt iväg till apoteket och hämtade ut de tre sorters tabletter jag nu ska ha.

Ska fortsätta med mindre dos av antidepp, atarax vid behov och den nya medicinen - Ergenyl. Hela namnet på medicinen är Ergenyl RETARD... Hmm... låter bra va? Retard liksom... *ler*
Denna medicinen är främst till mot epilepsi, men har då tydligen visat sig verksam på bipolära sjukdomar.
Hursom - i skrivandets stund (20:16) så har jag tagit min första tablett och hoppas att detta är början på något bra.

Igår tog jag fler vackra bilder hos faster, se och njut:


Sommar eller vaddå? *ler*


Okej, här blev det inte så supersnyggt i elements, men jag orkade inte använda magnetskt lasso, så jag gjorde en slarvig lasso istället... Ville iaf framhäva den goda och läckra muffinsen.


Här satt jag och faster och fikade - älskar deras inredning (eller utredning?) på terassen, såå snyggt med svart-vitt-rött!

Lite bilder på Kiara tas ju hundra gånger om dagen, men för att inte trötta ut er så har jag valt ut de sötaste..

En suddig bild (fortfarande - fasiken vad svårt det är att få den hunden att fastna på kort!) då Kiara bekantar sig med sitt nya hus... Litet va? *ler*


Hur sött är inte detta då? Dotter och vovve sover i djup dvala...


Annars har jag inte gjort så mycket idag, mest surfat mellan varven. Läst mycket om piratpartiet, kikat in i deras shop och bestämt mig för en hel del grejer. Visa sitt stöd liksom och det är ju knappast till nackdel att lila råkar vara min favvefärg.. *ler*
Läser mycket om en stor missuppfattning ang PP. Det handlar inte om att vi vill få saker och ting gratis, det handlar i stort om att bli erbjudna tjänster som inte kostar skjortan, där vi alla tjänar på det och att vi alla får behålla vår integritet. Idag är man ganska utlämnad, staten har koll på minsta lilla kring dig, inte konstigt att vissa blir paranoid idag. Och det är inte värst än - men tillåter med denna kränkningen så suddas snart gränsen ut för vad som är too much liksom. Att vi behöver en ledning är en sak - men det hade ju varit bättre att ha en ledning som lyssnar på sitt folk... Frihet under ansvar kan man kanske kalla det?
För vi har ju alla ett ansvar - men snart tas väl även det ifrån oss? För tänk så mycket egna tankar man kan ha när man är fri, usch nej, det kan ju bli farligt med självtänkande människor som styr sitt eget liv (under ansvar).. Hmpf! *ler ironiskt*

Min shoppingtur resulterade iaf i att detta ska/vill jag ha (bilder lånade från piratpartiets shop):








Ha de bäst, må väl och ta hand om er!








11 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej vännen!
Mums vad gott det ser ut med jordgubbar =))
Tack för dina goa besök hos mig.
Min nya dator (köpt i nov) packade ihop igår så maken fick åka till El-Giganten och lämna in den så jag är inte på ett tag så aktiv. Använder ju hans dator nu och går in i min blogg ändå, tur det går och att jag har de flesta kort där ifall att det inte går att rädda det jag har i datorn.
Kram på dig och krama Kiara från mig //Y

Lena50 sa...

Mmmmmmmmm...villka goa gubbar, hehe..alltid tacksamt att fota jordgubbar oxå, ser alltid så läckert ut :)
Villken mysig fikastund ni måste haft, dom är så viktiga!!
Hoppas nu medicinen kommer att göra underverk, och det MÅSTE vi tro på!!!!
Lilla Kiara är så fin, det kan aldrig bli för många kort på henne :)Må gott nu gumman!!! Kram Lena

Kamilla sa...

Alltså du kan det där med PS sååå snyggt det blir...magnetlasso...klickar och letar i PSE nåväl, jag får starta det stora *hehe* som om jag behövde en till passion ?? ;)
Vad gullig sovbild, och vilken guldklimp ni har till hund!
She is adorable!
Kram kram och jordgubbar....MUUUUMS

Tiggy sa...

Inget vidare att du mått så sunkigt. :/ Hoppas det går uppåt och att tabletterna ska hjälpa. Atarax är en himla bra medicin i mitt eget tycke. Ger lagom effekt.. Och du vet, retard är franska för att försena, fördröja. ;) Så nu vet du det! Tänk vad mycket onödigt vetande man vet.
Så söt sovbild.. det går fortsatt bra med den lilla?
Kram!

Anonym sa...

Vännen.... vad jobbigt... men har du tänkt på att du kan beställa hem din medicin i brevlådan, genom att bara gå in på apotekets hemsida och logga in??? Ja, det krävs ju att du har e-recept då, men det är ganska enkelt ordnat, bara säg till på apoteket. Det är så smidigt med, om du skriver under en fullmakt åt gubben din, så lagrar de den digitalt med, så kan du bara messa honom vad du behöver. Då kan han hämta ut det på apoteket åt dig!! Tror iofs att han behöver din legg då, men så mycket enklare om du inte orkar själv. Jag beställer oftast hem via nätet, så landar det i min brevlåda efter 4-5 dagar. Superbekvämt, eftersom även jag har stora problem med att ta mig till apoteket - alltså mentala sådana.

Men vad gullig Kiara är, vilken lycka ni har just nu! Älskar valpar, de är så himla tafatta, klumpiga och goa.

By the way, så skulle jag behöva din adress......*ler* jag har nämligen fått en KAOS, som jag ska skicka vidare.

Kramar Linda

Maritha sa...

Härliga bilder på hund och gubbar.. :D
Sånadär utemöbler vill jag åxå ha, De är jättefina! Jag har tittat på modellen som är som en stor hörnsoffa.. :D

Hoppas medecinerna hjälper dig. att gå utan med. vet jag precis hur det är (även om jag inte har samma problem som du) Det är ett rent Hvete att vara utan!

KRAM på dig Vännen!
Maritha

rose-marie sa...

tack.. vad gullig du är.. jag tänkte inte vart med egentligen.. men så kunde jag liksom inte slita mig ifrån det.. ha ha...

det är ju typ bara 10 utmaningar.. å 2 av dem kräver att man köpt stämpel-kit, som jag inte har... så alla kan jag tyvärr inte göra... men jag har ju ända till på söndag nästa vecka på mig... å så får jag tagit itu med en del som jag skjutit upp ett tag.. så det känns kul...

jag håller på med en LO nu.. som är en lift.. å den är sjuukt cool (om jag får säga det själv).. hi hi... så jag ska bara stansa ut titeln och sen är den klar... så den kommer upp på bloggen senare ikväll... =)

kram kram

BellaMio sa...

Skämmes flicka lilla, inte göra uppehåll med medicinen så där! Vet av erfarenhet hur trist det är i kön på apoteket och gjorde precis som du en gång... Men si det gör jag inte om! Hua vilka biverkningar jag fick, och jag mådde rent ut sagt skit, innan jag fick upp nivåerna igen. De preparaten är ju långtidsverkande oxå, så det tog ju sin lilla tid...

Men jag sänder dig varma tankar och stora kramar och hoppas du mår bättre i morgon!

Lotta sa...

Ååååhh sommar......min tanke går genast till soliga sommardagar när jag ser den läckra skålen med jordgubbar.....Mums...Det och lite vaniljglass....det är mumma det:) Bakelsen hade jag inte heller tackat nej till....den hade jag smäckt till efterrätt..hehe...Och vilken läcker altan...förstår att ni hade det mysigt där.

och vilket jättemysigt foto på din dotter och Kiara som sovar.....så sött:) Tänk vad båda tycker det är mysigt!

Tråkigt att höra att du inte mår bra, det gör mig ledsen. Hoppas verkligen att medecinen hjälper fort som attan.....Vill ju att du ska må bra gumman!

Ta hand om dig nu, lova det!

Kram vännen!!

Stämpelhamstern sa...

Aj, aj inte bra när abstinensen visar sig.... men förstår känslan med apoteket, ibland är även det enklaste projekt övermäktigt.
Gillar dina kort på både jordgubbar, barn och valp. Klart det aldrig kan bli för många...

Susan sa...

Ajabaja flicka lilla, inte slarva med dina piller. Inte bra. Hoppas att du mår bättre snart!

Huuu, det låter ju nästan jobbigare med hund än bebis! Jag tänkte på kisseriet UTE på natten och morgonen... ;)

Jag ska surfa lite på Piratpartiet. Jag är inte helt insatt - men i mångt och mycket har jag för mig att vi tycker likadant.

Kram!