fredag 22 maj 2009

Snabbscrappat kort, ett par enormt snygga foton och piratpartist-javisst!

Kom på att jag kanske skulle ha med mig något då jag skulle besöka min faster idag. Så det blev ett snabbscrappat kort med mina egna blommor på. Blev ganska nöjd trots snabbscrappningen *ler* Älskar akryldropparna!
En blombukett i samma gröna färger som CS:en på kortet - så somrigt!

Hos faster blev det strandpromenad, god middag (bestående av kyckling, quinoa, sallad och keso) och en god kaffelatte med hemmabakade krydd- och lingonmuffins ute på deras underbara terass. En jättehärlig lunch och eftermiddag hade vi.

Kortet på framsidan


Inuti kortet skrev jag en trevlig hälsning - väldigt simpelt och enkelt.

På hennes terass hade hon vackra gulgröna tulpaner som jag bara var tvungen att fotografera, med bakgrund av vit putsvägg så blev slutresultatet strålande och jag är grymt nöjd med mina bilder! Givetvis fick de lite uppbackning i elements. *ler*


Att ha denna som en tavla på väggen hade inte varit helt fel tycker jag!


Även denna blev jag grymt nöjd med. Fokus på blomman i mitten och de andra lite brusiga och svaga i färgen.


Imorrn jobbar mannen och jag, barnen & vovve är själva hemma. Ska försöka sätta ihop "byrån" då - lådor och stomme är relativt färdiga, ska bara sätta på något på ovansidan också...

En annan grej - jag gick med i piratpartiet idag, som aktiv/funktionär... Tycker det är intressanta frågor de drar upp, även om jag inte står för precis allt de vill genomföra, men jag är lite skrämd av all den koll man har på sig idag. "De" vet vad jag handlar, var jag handlar, när jag handlar, vad jag gör på nätet, de har möjlighet att ta reda på vad jag skriver i mail, vad jag tittar på på TVn, etc, etc. Tycker det är skrämmande med denna "storebrors-mentalitet". Men jag ska erkänna - den har sina för- och nackdelar, men den inkräktar för mycket på oskyldiga för att väga över på fördelarna.
Hursom - om jag orkar och har tiden så ska jag stå utanför vallokalen och dela ut valsedlar. Känns ju bra att göra något iaf.
Så nu "kommer jag ut ur garderoben" med att jag piratpartist!
Ska även göra en liten månatlig donation, hellre lite stöd än inget alls!


Nähäpp, dags för bloggrundan och sen ut med liten Kiara!

Sov gott och må väl!





16 kommentarer:

Lillnettan sa...

Åååh de där bilderna skulle jag såå gärna vilja framkalla och scrappa! 8-O Mailamailamaila! :-D
Puss på dig och tack för att du muntrar upp mig!

Lena50 sa...

Villka kort och villka tulpaner, har aldrig sett såna förrut.
Dom skulle jag oxå kunna tänka mig som en tavla!! Kram

Anonym sa...

Välkommen til PP.

Gunnar P sa...

Vad trevligt att höra. Välkommen till Piratpartiet :)

En varningens ord bara. Ju mer man läser om integritet, FRA/IPRED/Datalagring/ACTA/IPRED2 etx, ju mer beroende blir man av att läsa mer och andras bloggar =)

Brukar sitta ett par timmar om dagen innan jag lägger mig och läsa relaterade bloggar.

Inte startat min egen ännu, men hur som helst, VÄLKOMMEN! =D

Lotta sa...

Jättefint kort, gillar ju dina egna blommor:)
Och blommorna du fotat....SHIT....så snyggt!!!!! Grymt snyggt....framkalla dom i en förstoring, köp en fin ram och vips har du dom som en tavla....(fast vad avis jag blir då...hehe..)
Hoppas du får en strålande dag med barnen och vovsingen och allt...
Kram

Sofie sa...

Ibland är det inte de korten som man läger ner längst tid på som blir de allra bästa. Ditt sista minutenkort blev jättesnyggt och väldigt stilrent.
Fotografierna på tulpanerna är bara så bra, håller med om att de skulle bli en snygg tavla.
Kraaam Sofie

Maritha sa...

En sån tavla skulle jag vilja ha i STORformat i vardagsrummet.. Varför inte som tapet direkt på väggen?? *S*

Kom nu ihåg att gå till apoteket idag och ha en härlig helg!

Kramar
Maritha

Vera sa...

Hörru bruttan... Du måste nog göra stor sak av dina tulpanbilder och starta en tavel-försäljning :) JAG skulle då direkt köpa motivet med många tulpander!! Sedan kan man fixa sin egen ram osv... Du är SÅ duktig på att fota och redigera!! *impad*

Grattis till att ha kommit ut ur garderoben, oavsett vad ärendet rör så brukar det vara skönt att "komma fram" (säger jag som inte har något att "komma fram" med *S*)

Mys med barn och hund medan maken jobbar!!
MEGAKRAMEN

Tesa/Therese sa...

Dina foton är ju alldeles underbara. Skulle vara skitsnyggt på en fototapet.....Kram

Karin sa...

Wow!vilken mästerfotograf du är! Sååå fina bilder! Vill oxå ha som tavla,najs! =)
Hoppas du får en härlig helg!
kramkram!

Tiggy sa...

Vilket sött kort, ibland är dem enkla alstren dem läckraste.
Så vackra tulpaner, tror aldrig jag sett sådana inom branchen faktiskt!
Oerhört vackra foton med rätt fokus. Vad har du för kamera?
Varma kramar!

pysselninjangittan sa...

mmmm den bilden på canvas :-)
Jag tycker att ska man ha tavlor kan man likväl sätta upp dem man själv gör ;-)

Örnen sa...

Jäklars vilka snygga foton!!!

BellaMio sa...

Åh, så läckra blider du tagit!!!

Som gammal fotograf vet jag hur svårt det är att ta bra bilder, och hur glad man blir när man lyckas ta "den" bilden...

En sak som jag märkt här i scrapvärlden, det är att det är ganska många som hittat denna hobby som har en eller annan sjukdom. Och att förståelsen för andra är ganska hög! Jag tycker det är så skönt!!! Man slipper prata om det om man inte orkar, men får stöd från alla möjliga håll om man behöver det...

Kram på dig!!!

S. sa...

Tulpanbilderna skulle definitivt passa utmärkt uppförstorade på en vägg! Jättesnygga!!

Mrs X sa...

Wow, vilka foton!!! Jag önskar att jag var lika duktig, både på att fota och redigera...