torsdag 21 maj 2009

Utmaningar, blogcandy och lite bubbelibabbel!



Tänkte ta tag i det här med KAOSawarderna och ska försöka sätta mig med dem i helgen. Jag har valt ut en del som ska få dem (hemligt, hemligt), men jag måste bestämma de andra också... Jag har mååånga kandidater på min lista och det är inte lätt att välja ut!


BellaMio har bloggcandy! Och det vill man väl inte missa?

Look så mycket gottigt! Mumma!

Det finns ingen hejd på utmaningarna nu för tiden och nu har jag blivit utmanad av både ScräpEmma och Cia! Eftersom jag svarade på samma utmaning för några dagar sen, så har jag tagit de tre nästkommande grejerna på mina "listor"!


Tre saker som alltid finns i min/mitt......

Kylskåp: Mjölk, lingonsylt och ketchup

Frys: Bröd, kött och gamla glasspinnar...

Skafferi: Flingor, pasta och ostkex

Handväska: Gamla kvitton, mediciner och en fickalmanacka

Sminkväska: Puder, puderborste och kajalvässare

Badrumshylla: Tops, tungskrapare och tandtråd

Förråd: Trädgårdspryttlar, loppislådor och torrvaror

Hjärna: Sjukdomsfakta, scrappandet och familjen

Jackficka: Hundgodis, hundbajspåsar och kamera

Kryddskåp: Soya, olivolja, balsamvinäger

Barskåp: Malibu, AbsolutVodka och Champagne

Köksbänk: Mixer, Kolsyremaskin och massa viktiga papper


Och jag utmanar:







Låt oss se era tre ting! *ler*


Fick två fina paket i lådan idag. Ett från Altheas Mix med massa godsaker i och två av de fina stämplarna från Bildmålarna, som jag genast beställde då Mita visade fotona på dem!! Ska montera dem snarast för färgläggning! Fick också en massa fina pärlfloss, vackra band och kortstommar - det mesta i lila färger, vilket jag ju älskar! *ler*

Sen (vilket jag helt glömt bort!) hade jag tydligen anmält mig till CreativeClub och fick ett ganska fint välkomspaket - dock var det ju tarvligt att 30x30-arken var vikta i A4-format... Dåligt! Men annars var det fina blommor, brads, band och nått annat tjafs. Ska nog gå ur klubben direkt... Fast nästa månad skulle det vara ett extra välfyllt paket.. Ja, jag vet inte - ska jag, ska jag inte..?


Idag var vi också och bokade tid till bilen - den gick ju inte helt igenom besiktningen och har ett par smågrejer som ska fixas till. Efter det åkte vi till granngården och köpte en snygg hundbur, till Kiara, i nylontyg (?) ,tror jag det var, som är kamouflerad (ja, mest för mannens skull... "Sååå cooool!") Den är riktigt stor och hon har iaf just nu gott om plats att ligga däri. Hon har redan provsovit där en gång idag! Inga problem för henne att stanna kvar i buren med öppen lucka - hon har fattat att det är hennes plats och ingen kommer och stör henne där då hon sover. Skönt!
Hon lär sig mer och mer för varje dag och hon lystrar ganska snabbt på "Kom" och hennes namn. Just idag har det bara varit en kiss-olycka och det tycker jag är imponerande!


Tyvärr glömde jag hämta ut medicinen idag - så det blir tidigast på fredag jag påbörjar medicineringen.. *suck* Hoppas att minnet också blir bättre då man får mindre symptom?! *ler*


Nu på kvällen var jag på Netto och shoppade - hittade lite scrapting för billig peng och en stor kartong med Photopearls för bara 149:-!! Har spanat in den innan då jag tycker det verkar så läckert, men den gick ju på hur mycket somhelst då!
Ja, det blir väl att sitta med barndomspärlorna ikväll då! *fniss* Jag kommer aldrig bli vuxen ur pysselsynpunkt! Sådetså!


Byrån börjar få lite färg, har målat kanterna på stommen i antikbrons/koppar. Lådorna har jag fått på lite svart och brunt papper på. Har dock inte bestämt om jag ska måla hela stommen eller klä även sidorna i papper?

Jag hoppas iaf att det ska hända lite här under denna långhelg! *ler* Man kan ju alltid hoppas ju....



10 kommentarer:

Tiggy sa...

Shopping is the stuff! :-D Du undrade vart Stämpelgården låg, det ligger i Jägersroområdet. Förbi Elgiganten därute så det ligger rätt fritt. Det ligger dessutom en bra djuraffär där (hundar är tillåtna :-P ) som är värd ett besök. Jägers Zoo tror jag det heter. Du får hojta på msn om du vill veta mer. Butiken är jättesöt och väl värd ett besök!
Härligt att det går bra med valpisen!
Lycka till med kakburken och du vet att man måste ge bildbevis på skapelser. :P
Kram!

Sofie sa...

Tack för utmaningen, ska ta tag i den i helgen! Kul att få läsa lite mer om dig med :-) Låter spännande med din byrå, ser fram emot att få se den färdig.
Som tur var behövde jag inte ta någon spruta för armen, tycker inte heller om sprutor...
Du får ha en trevlig långhelg du med.
Kram Sofie

Lotta sa...

Lite bubbelibabbel....det lät spännande *ler*

Tänk vad Kiara kommer sova gott i en bur av nylontyg....fint ska det vara...haha....

Ha det bara sååååå bra vännen...
Kram

rose-marie sa...

hi hi.. vad spännande med utmaning.. tnx... =)

BellaMio sa...

Halloj snuttan!!

Jag är så glad för din skull, läste inlägget nedan och att du fått din diagnos! Jag förstår dig så väl, det var som en sten föll från mitt bröst när jag fick min diagnos (fibro). Det bekräftade att jag inte är knäpp! Så skönt och jag glädjs med dig. Hoppas medicinen hjälper dig.

Ang. blommorna... De är ju ganska gamla blommor från Prima. De heter obsession. Landstoken har i gult och blått och handarbeta har i blå brun och rosa. De är de butiker jag vet. Hoppas det var till lite hjälp i alla fall :)

Kram och hoppas du hinner pyssla lite under långledigheten ;)

Lena50 sa...

Hej lilla gumman!!!
Måste bara titta in till dig, nästan varje dag....dig kan man alltid lita på, att du skrivit något kul och rart i min blogg....blir lika glad varje gång.
Idag är jag ju ledig, ska städa, det kommer efter när man kommer hem sent och tvätta och sånt du vet.....men jag ska oxå försöak scrappa lite :)
Visst är det kul att köpa nytt till nya vovven....hehe...
Ha en underbar dag!!!! Kramar Lena

M@gs sa...

Härligt med allt nytt pysselmaterial. Vad ska du göra med det, det är vad jag är nyfiken på... ;)
Tjejerna i skolan älskade det och tyckte jag skulle sadla om till bildlärare, eller dagisfröken... Jag sade att nä, det här var en övning i att följa instruktioner i Sv, och att man ser direkt och konkret på resultatet om man gjort fel.
Och av egen erfarenhet med mediciner, brukar det ta ett tag innan man får effekt, så hoppas inte på underverk. Sen kan man faktiskt sluta trivas med sig själv efter ett tag, man är liksom inte "JAG" längre. Men LYCKA TILL!
Kram

pysselninjangittan sa...

creative club va jag med i ett tag men gick sedan ur. Lite för glada färger för min del ;-)
du ska inte på trädgårdsmässa på Svaneholmslott på lörda va?
Ska dit och stå för svenska Hoyasällskapet :-)
kramar

Sofie sa...

Har nu äntligen gjort utmaningen :-) Kram Sofie

PhotoPearls sa...

Hej!

Följ vårt stora och spännande projekt, just nu bygger vi tillsammans med elever från 50 delstater i USA världen STÖRSTA pärltavla på presidenten Obama!

http://www.photopearls.se/newsroom