söndag 26 april 2009

Bidrag till Lillnettans tävling! Och en knäpp poliskontroll....

En utmaning till Lillnettans blogg. Knåpade ihop ett litet kort med min alldeles egna lilla stil. Eller jag kanske ska kalla det för o-stil? Jag har ju ingen stil tycker jag... Har dock ett par ideér som jag brukar köra med: 3 ställen med blommor som bildar den där visiuella triangeln, skrapade & chalkade kanter... något mer? Näe, jag tror faktiskt inte det...

Varför jag gjort som jag gjort på detta kortet beskriver jag efter bilderna!

Framsidan med tingtura-roboten & tingtura-texter som är uppbyggda med 3D-kuddar. Hjärtat och ögonen är 3D-lackade.

Insidan (och att göra insidan just så här - det har jag nog fastnat i!) med perfectpearls-guld som jag sprejat (medvetet) slarvigt på. Rivet & chalkat var det här med!



Lila och svart är mina favoritfärger, nästan ett måste på något hörn. Tingtura-roboten är helt underbar, är nog lite kär i han... Jag vill inte ha för mycket "krusidull" på mitt kort, men det blev ändå de tre karaktäriska blomhögarna med lila rosor! Blåa blommor för att matcha roboten och lila för att matcha bakgrundspapperet. Rivna & chalkade kanter såklart!
Själva typen av kort "Tänker på dig" och "Kram" är ganska typiskt mig. Älskar att skicka spontana kort till vänner, speciellt om de är lite nere av olika anledningar. Så detta kortet ska en av mina bästa väninnor ha. Kan inte förklara mer om min stil just eftersom den är så o-stilig! *ler*


Ska berätta något riktigt knäppt jag gjorde idag. Nånstans hoppas jag, med detta inlägget, att någon ska kommentera med "ja!, Men jag vet preeecis hur det är för jag är likadan!" Eller något liknande... *skrattar*

Hursom - jag skulle köra stora tjejen till ett kalas och på vägen dit ser jag att de utförs poliskontroller på motsatt vägsträcka. När jag så kör tillbaka så funderar jag: "Ska jag ta en omväg och slippa polisen eller ska jag köra rakt in i kontrollen??"

Jag valde att köra in i kontrollen... Detta är samtalet som utspelades (P=Polisen, A=Jag):

P: Goddagens! Har du något körkort att visa upp?
A: Jajemen! Åh, vad kul detta är! Har haft körkortet i nio år och jag har aldrig åkt in i en poliskontroll innan!
P: Ja, men då får jag kika på bilen för att se om jag kan ge dig några böter (går runt bilen och återkommer) Nä, det såg riktigt bra ut ju!
A: Ja, det tror väl jag det, var och besiktade den i förrgårr.. så att..!
P: Så blåser du här.
A: Okej (blåser)
P: Då läser den av kaffe, mjölk och halstabletter nu då
A: Neeej! Då får jag ju ett överslag på den ju!
P: Nä, den sorterar bort de sakerna (tittar på apparaten som pipit klart) och du blev godkänd!
A: Jippie! Nu kan jag också skryta med att jag klarat mig igenom en poliskontroll!
P: Vill du ha röret som en souvenir...?
A: Nä, det behövs inte! Ha en bra dag! Hejdå!
P: Tack detsamma, Hejdå!

Sen for jag hemåt för att berätta för mannen om min fantastiska upplevelse... Han bara skakade på huvudet??!

Han påstår att jag nog är den enda i världen som frivilligt kör in i en poliskontroll och blir överlycklig då de stoppar mig för att blåsa! *ler*


Dags att vara social med mannen!
Må väl!


16 kommentarer:

Vera.m.fl sa...

Det må jag då säga... Jag önskar faktiskt att jag kunde säga som du skrev i inlägget... men, näe... blir alldeles torr i munnen, darrig i benen och svettig i pannan då jag måste stanna i en poliskontroll... Sen låter min röst som en guppig LP-skiva då jag ska kraxa fram några vettiga ord... Och allt detta trots att jag aldrig varit med om något otäckt där poliser varit inblandade, har aldrig åkt fast för ngt!! Tror jag ska skylla på mams eller nån annan vuxen, dom har nog hotat "sitt ner annars kommer polisen och tar dig" eller nåt liknande *muttrar*

Shit vad fint du får till dina blomgrupperingar! Jag känner mig så kräsen och missnöjd jämt så jag får nog "koopa" din stil och se om jag blir mer nöjd då :)

Nu ska jag ner i lopplådan- under tvång!!

Sov gott min vän!
KRAM

Lillnettan sa...

HAHAHAAH vad rolig du är! :-D Du måste ha gjort den polismannens dag, helt klart.

Jättesnyggt bidrag! Och se där ja, det var väl inte så krångligt eller dumt med det där guldpulvret? ;-)

Nu är jag hemma!!! :-D

Tiggy sa...

Haha jamen tänk vad många sura typer dem måste möta, så härligt när det kommer någon trevlig. Om man sedan vet med sig att man är nykter & har en hel bil så what liksom. :)

Härligt kort! Väldigt mycket du!
/Tiggy

Lena50 sa...

Haha, ja du är härlig du, jag åker inte heller frivilligt in i en poliskontroll (hur snygga dom än är ;) ) vet inte varför egentligen, men det är väl nåt som händer med en....
Villket häftigt kort, anoorlunda men så roligt, din vännina måste verkligen le hela vägen från brevlådan.
Och va kul att det fortfarande finns en del som skickar vanlig fysisk post :)
Nu du är jag lite ledig, så nu ska jag scrappa denna veckan, har köpt lite nya stämplar, fast jag inte har råd :D
Idag ska jag hjälpa en vännina o flyttstäda lite oxå. Må gott och kram /Lena

Lena50 sa...

Du har nåt i min blogg!!!!

rose-marie sa...

tack vad gullig du är... hoppas att du får till nåt riktigt häftigt med dina strumpor =)

oj oj oj.. vilken knasig dag... är väl skönt om man kan känna så vid poliskontroller, det är du nog ganska ensam om.. hi hi

pysselninjangittan sa...

haha, tror jag döör
jag kan säga jag är som du, fast betydligt klantigare.
Mitt möte va så här:
jag: jätteglad säger..Det är första gången jag blivit tagen av poisen!
P: svarar...nå va det skönt?

hrm...

Karin sa...

haha.. jaaa! jag är likadan! det är allt något speciellt med poliser! njam njam!
Jättefint kort, gillar det nedvikta hörnet, snyggt! =)

kramis!

Cyllan sa...

Snyggt kort!
Det kan ju inte vara lätt och skapa i sin egen stil om man inte tycker att man har nån men trots detta fick du ihop en hel del "din stil" i beskrivingen.

Fniss...ja du den polisen fick ett roligt möte den dagen i alla fall.
Minns att jag med blev glad första(och enda)gången jag fick göra en alkohol-kontroll och blåååsa men jag pratade nog inte så mycket med polisen var mest glad är jag kom hem att jag äntligen fått gjort en sån kontroll...hihiii (och klarat mig förståss)
Ha en bra dag
Kraaam C

Anna S sa...

Vilket fint kort! Det måste vara jättesvårt att analysera sin stil sådär! Tycker jag i alla fall ;)

Vilket underbart möte med polisen! Jag tycker att det är ganska spännande att blåsa jag med. Jag har inte tagit mitt körkort än, men körskolans bilar har alkolås, och jag känner mig lite stolt varje gång jag klarar det! (trots att jag dricker väldigt lite ytterst sällan, och när det händer endast på helger, så det finns ju inga risker direkt) ;)

Ha det fint!

Kramar / Anna

Anna sa...

Moahahahaha, du é la för goooo! JA, jag tror nog att du är den enda som väljer att få genomgå en poliskontroll :D Men har man inte något att dölja så spelar det ju inte någon roll!

Gillar kortet, kanske blir en lift nu när jag också har roboten här hemma!

Ha en bra vecka!
KramKram Anna

Mrs X sa...

Haha, du är nog den första jag hör som blir GLAD att fastna i en poliskontroll!! Men det är väl härligt att man kan se med andra ögon på en sån sak. Själv har jag blivit stoppad 2 ggr, båda ggr har de bara kollat körkortet. Och båda gångerna var jag lika nervös! Varför vet jag inte, för jag visste ju att jag inte gjort nåt fel!

Kortet är jättefint! Insidan är helt underbar - det gör verkligen det där lilla extra när man dekorerar även insidan!

*kram*

Carolines Vita vingar sa...

Polishistorien är verkligen härlig!
Jag har också blivit stoppad av polisen för blåskontrol en gång och tyckte också att det nästan var skoj. Det är ju liksom något man måste ha upplevt i sitt liv, eller hur? "skratt"
Min sambo har också en härlig polishistoria i sin blogg.
"Sagan om den lilla hönan" heter den.
Så fint kort du har gjort också, robotstämpeln är så söt!

Kram Caroline

Karin sa...

hej igen.. ville bara säga, en monkeybike är en minimotorcykel (precis som en motorcykel fast den är mindre) =)

kram kram!

Unknown sa...

hahaha... skrattade gott när jag läste inlägget om poliskontrollen... Fniss... Min mamma och jag är likadana.. Säger som Essmo... Njam, najm... ;-)

Kan väl misstänka att du gjorde den polisens dag också :-)

Kram
Lotta

Li@n sa...

HA HA HA ja himmel, vet du jag tror att farbror Blå tyckte ditt besök i hans ruta var lika trevligt som du tyckte. De flesta är nog rätt strama (med all rätt för man blir ju lite hispig) så du fögyllde nog hans dag också!

Själv har jag nån slags läskig magnet oavsett fordon jag kör. Kör lagligt gör jag också så då kan man ju verkligen tycka att det är himla märkligt att jag åker in i kontroller lite titt som tätt. Det brukar vara partyskämten att nån drar nån sån historia där jag åter igen varit med. Eller så är det väl helt enkelt så att jag är den där medelsvensson o därför alltid åker in i rutan. Jo förresten en gång av alla gånger jag haft med farbror Blå att göra har jag syndat (fortkörning *hrm*) ja jösses vilken historia Men det får jag ta en annan gång. Kanske skulle ha det som en liten följetong i min blogg..alla gånger jag fastnat i kontroller. Det skulle räcka till en lång radda inlägg.

Nä slutsvamlat. Ha det bäst!!
Kramar i högar
Liafia