onsdag 15 april 2009

Vårbilder; en katt med divafasoner och lite studsiga barn ;-)

Måste bara visa några härliga bilder jag tagit! Känns som rena rama sommaren här, dock inte idag, det har varit lite blåsigt faktiskt. Skulle t.o.m kunna säga att idag har det varit vår idag!

Har inte hunnit göra så mycket nytt, håller på att fundera på Hobbyhusets poängtävling... Jag är ju inte direkt "Glitter & Glamour"-tjejen, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på? Funderar på en BOM-Lo, om hur jag INTE är en Glitter-tjej. Fast jag ska ju samtidigt inte förneka tt jag älskar bling, för det gör jag! Men jag är nog mer sådär o-tjejig. Umgås hellre med ett gäng grabbar och tar några öl i baren, eller som på min möhippa (det är tur att mina nära & kära känner mig), så blev det inte precis så gulleputtenuttigt - nädå, det blev en tur till wild wild west och en del kuliga utmaningar (skidstyltor, skytte, pil, yxkastning och den där förbenade mekaniska tjuren...) Sånt gillar jag! Lite "jävlar anamma"! Det måste hända något för att det ska vara kul!


Jaja, nu ska jag fortsätta klura på utmaningar, så håll tillgodo med lite "sommar"-bilder!



Douglas och Melinda släpper loss på studsmattan!



Vårt persikoträd har börjat blomma! Längtar tills persikona kommer, godare har jag nog aldrig ätit!


Vår lilla diva till Katt, Sessan. Hon beter sig faktiskt som en diva förutom när det kommer till sovplatsen... För jag tror inte ni kan gissa vad det är hon vilar sig i nu? Min scrap-papperskorg... Japp, när den är tillräckligt hög i nivån så kurar hon ner sig bland spillbitar, limrester och plastskit och sover bort en stund... *ler*




6 kommentarer:

Li@n sa...

Ja jag håller med dig jag! Jag är det mest oglittriga man kan hitta söder om Nordkalotten... (fast i smyg älskar jag halsband o annorlunda ringar *fniss*)
Men en BOM om dig låter ju som en pangidé, eller varför inte din Kissekatt, Diva eller inte ;) hon ligger ju onkeligen som en drottning i din scrap/skräpkorg.

Själv hinner jag nog inte med denna veckas utmaning :( inte bara för att huvudet är tommare än vanligt utan för att jag måste iväg på ett jobb 45 mil hemifrån *surar* på de två sketna dagar jag trodde jag skulle få vara ledig eftersom jag ju skojigt nog också jobbar söndag :o[

Så nu ska gnällfia hoppa isäng..fast hoppar man för mycket i sängen börjar man höra illa...VA sa du!?
Kram kram
Lianlej

Lena50 sa...

Villka fina somriga bilder, villken söt katt, jag är själv kattälskare, kattägare, jag har 2 st, en ragdoll och en huskatt...I LOVE THEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha en bra dag!!!Kram Lena

Vera.m.fl sa...

Shit... är det där bilder i realtid?! Isf borde jag lägga ut en bild på vårt vintriga landskap- det är en STOR skillnad *s*

Vet du... jag tror vi är lite smålika varann.. jag är en bärs- och rocktjej (kanske därför jag trivs att jobba med i princip bara män ute i driften på en stor pappersfabrik)Visst kan jag tycka att det är kul med smink (i lagom mängd) och smycken men jag är nog mer åt det enkla "ruffiga" hållet... Anser mig vara boss i familjen och styr den med enorm röstresurs och "hela-handen"- principen (hoppas bara att inte min make snokar in här för han anser nog själv att han är familjens överhuvud *asg*

Btw- fin sovplats kissen har, gissar att det kanske följer med en och annan pappers- och klisterlappsbit i pälsen efter tuppluren ;)

Soliga norrbottenskramar!

Tiggy sa...

Vilken fantastiskt vacker kattdiva! :) Minen säger allt, så himla söt. Det är visst alltid dem mest udda ställen som är favoriterna vad gäller katter. Min minsting gillar att snarka på avlagda strumpor, Quila vill helst sitta högst upp i klädgarderoben och Nisse sover ofta överallt med alla tassarna i vädret. Man älskar dem så mycket så det gör ont!

Vill tacka dig för alla fina & omtänksamma kommentarer du ger mig. Du får härmed en plats bland mina hedersbloggare - bloggare som betyder lite extra för mig!

Kram Tiggy

Mita sa...

Löv your kids! Kramiz!

Alex sa...

Hej tjejen!

Jag har varit lite dålig på att gå bloggrundor på sistone, lite fullt upp, så nu hade jag en hel del att läsa ikapp. Usch vännen... så tufft du har haft det :-( Men det glädjer mig att läsa att det har löst sig med dina sjukpengar iaf! Gud vilken lättnad det måste vara!

Tycker det är otroligt positivt att du orkar/vågar blogga av dig lite. Det värsta man kan göra är nog att bära på allting helt själv. Och med allt stöd du får, med din positiva syn på livet och din styrka så kommer du att fixa det här! För du är så himla stark tjejen!

Jättekram på dig!