tisdag 28 april 2009

Ny vårbukett till utmaning

Kikar bara inom en snabbis - sängen kallar.
Hade inget att göra nu på kvällen så jag satte igång att göra en ny bukett till SvenskScrapbookings månadsutmaning. Man skulle göra en LO eller altra något om påsk/vår och dåå tyckte jag denna buketten passade ypperligt!

Lite gröna QK-blad och mina rosor, chalkade med Dark Peony för effektens skull och sen lite dekoration på själva vasen.


Blev även superglad idag då jag kikade in i Hobbyhusets blogg och såg poängställning efter deltävling 3. Jag kom tvåa denna gången med min Kärlek & Romantik-LO och totalt så ligger jag tvåa! Wiihoooo! Nu ska jag bara lyckas göra bra ifrån mig på temat Sommar & Sol, det tror jag blir det svåraste hittills... Tror inte ens jag har några bra foton... Jaja, jag får suga på den karamellen ett tag!

Imorrn ska jag och sonen hälsa på Kiara, mannen följer också med. Sen är det bara mellantjejen och minste tvillingen som inte träffat Kiara - men de ska de såklart få göra så fort vi har tid!

För övrigt så håller jag på med ett kort till Scraproom - riktigt rolig utmaning denna månaden! Men det får jag ju inte visa er förrän de publicerat alla på sin sida... Ni får allt vänta! *ler*



15 kommentarer:

Karin sa...

WOW! Du är sååå kreativ & fiffig, himla läckert detta var! =) Skall bli jättekul & se vad du hittar på för sol/sommar alster..

Ha en härlig dag!

kram !!

Lena50 sa...

Lilla gumman, villken fin vårbukett, du är verkligen på G, skapar och är så kreativ :)
Vad kul att du ligger tvåa, inte konstigt med så fina alster :)
Tror du att jag ska scrappa lite idag, hmmmmm......jo, det blir nog lite, :)
Så mysigt att åka och hälsa på lilla Kiara, tänk vad kul, när hon anländer, men lite jobbigt, med små rastningar på nätterna och så, men det är kära besvär.
Det är ju rätt årstid nu oxå, lättare att få dom små liven rumsrena nu än på vintern.
Kram och må gott!!/Lena

Yvonne sa...

Vilken underbar bukett du gjort.
Tack för titten hos mig (jag har inte heller tagit studenten).
Ja jag älskar verkligen rosorna, det är samma som vi köper här fast billigare =)). Hade ett gäng innan också så nu har jag nog för ett tag.
Ha en bra dag. Kanske ses inne på SS =))
Kram//Y

Unknown sa...

Jättefin bukett... Får nog passa på att pyssla lite nu när jag ändå är hemma med dottern som är magsjuk :-/

Anonym sa...

Wow, vilken härlig bukett! Skulle vilja lära mig att göra såna rosor. Såg en film från USA, men jag lyckades inte alls göra som de visade. Det blev liksom inte likadant.... :-(

Älskar din romantiska svart-vita Lo du har längre ner, helt underbar!!

Kram!

Cornelia sa...

Säger bara: WOW!!!

Och så GRATTIS såklart, till den fina placeringen hos Hobbyhuset. Jaja, det är inte klart ännu, men du ligger ju bra till!!!

Glimmis sa...

vad duktig du är, skitläckert, me like.

kram /e

M@gs sa...

Ooo vilken härlig bukett. Lycka till i Hobbyhusets tävling, om jag förstått rätt så är den inte klar ännu?

I alla fall, jag ska ju få en embossingfön så klart... ;)

Kram

Tiggy sa...

Vilken tjusig bukett! :-D

Seså - nästa gång kommer du lyckas med blomman. Nu vet jag inte vilken lack du använder men den jag har är trögflytande så jag lägger en sträng runt knappen för att 'kapsla in' limmet och sen fyller jag direkt knappen försiktigt.

Varma vårhälsningar!

Cornelia sa...

DU är en glädjespridare av stora mått! TACK för alla underbart gulliga kommentarer!!!!!

Anna sa...

Dom är ju sååååå fina!
KramKram Anna

Anonym sa...

Tack snälla, för att du pekade ut tut:en om pappersrosorna!! Ska gå och göra ett försök nu, till grattiskorten som jag ska ge de två lyckliga vinnarna i morgon. (Har min utlottning i cirkeln i morgon, sitter och gör små "kort" till dem nu...)

Kramar

Karolina/karehed sa...

Tack för att du tar dig tid att kommentera i min blogg. Blir så glad av dina fina ord!
Din blombuket är riktigt snygg.Verkar svårt att göra så fina rosor.
Lycka till med tävlandet både på SS och Hobbyhuset! :)

Kram Karolina

Maja Stokk / eyovine sa...

Tack för alla gulliga ord i min blogg =)... Å du denna bukett var super fräck juh!!!
Mycket fint du gjort här nedan också!

Kramen

Mrs X sa...

Oj, är du med på alla utmaningar som finns?! *skratt* Ser verkligen fram emot att få se ditt nästa bidrag till Hobbyhusets tävling! Och du vet, man MÅSTE ju faktiskt inte ha ett foto heller....

Buketten är helt fantastisk! Mycket finare än en vanlig vårbukett med tulpaner! :)