lördag 11 april 2009

Wiiihoo! U Rock My World! Rockig LO...

Första bröllopslayouten faktiskt... Bröllopsalbumet *pekar ner till förföregående inlägg* var de första foton jag gjort något med.. Har lite svårt att ta itu med bröllopsfotona av olika skäl. Men nu fixade jag en LO iaf till HobbyHusets poängjakt.

Tyckte bröllopet passade bra in på temat Rock/Pop då hela vårt bröllop gick i musikens tecken. Tårtan var, varannan svart och vit, med nottecken, klänningen gick i svart och vitt liksom näbbarnas. Min käre man (som är ett gammalt fan av IronMaiden och all annan hårdrock i den kategorin....) hade manchetter som var små dödskallar med ögon av bling.. Min alliansring är en silverring med svarta och vita stenar. Fotograferingen skedde vid en grafittivägg för att uttrycka vår, något kaosartade, stil. Våra färger på bröllopet var silver, svart, vitt, lime och lila.

Bröllopsvals? Givetvis Metallicas - "Nothing else matters".. *ler*

Cardstocken i svart och ljuslila har jag skrynklat ihop rejält, skrapat kanterna och sen dragit med stämpeldynorna över. Runt hela LO'n har jag skrivit med vit text om vårt rockiga bröllop. Spetsbandet gör sig tyvärr inte rättvisa på bilden... Färgen är egentligen inte så cerise - den är mer lila, likt blomman.
Kanterna på fotona har jag först rivit och sen dragit med "snörsplittare" (En sådan som presentbutiker har för att dela ett krulligt snöre i fler smala bitar.. Hmm, någon som fattar min förklaring?) på ytterkanterna.

Närbild på titelbilden. Hjärtat är ritat efter en pepparkaksform och trashad precis som cardstocken. På hjärtat står det "U ROCK MY WORLD!" och "HEAVEN IS A PLACE ON EARTH".


Blomma med två tickets som det står "Lycka är att vara två" och "Små drömmar burna av kärlek flyger långt"


Korsettsnörning med ivory och svart pärlfloss. Älskar pärlfloss! =)


Lite blommor. Har stämplat med silver, lime och lila på dem, sen fäst dem med häftapparaten.


Layouten nerifrån och upp. Så svårt att fota utan att blixten sabbar LO'n...


Nähäpp, dags att vila ögonen, vi är alla trötta efter en mycket god påskbuffé hos svärmor och kan ni tänka er - barnen fick vars ett mindre ägg med godis där också! De brukar faktiskt inte få mer än av oss. Menmen, de är ju överlyckliga och det är huvudsaken! =)

Må väl!

Tjingeling
/
Angelica






12 kommentarer:

pysselninjangittan sa...

Superfin !
tyvärr så har jag bara några få suddiga från vårt bröllop :(

Carolines Vita vingar sa...

Häftig!
Tror inte att det är vanligt att man scrappar just bröllop såhär.
Jag gillar det!

Liselotte sa...

Vilket fint kort! Du är jätteduktig på att scrappa.
Kram

Kamilla sa...

Men JISSES så COOOOLT så himla häftigt!!! WOOOW
jag håller tummarna att du vinner, det där var verkligen att scrappa bröllopsbilder "outside the box"

Kamilla sa...

Glömde kramen ;)
Kram kram

Susan sa...

Hur läcker som helst!

Sofie sa...

Jättehärlig lo med en massa härliga detaljer som jag knappt kan se mig mätt på. Du har föresten något att hämta i min blogg. Kram Sofie

Li@n sa...

WOW!!!!
Kr@m
Lian

Mrs X sa...

WOW!!! Sååå himla snygg LO!! Mycket välarbetad, massor av underbara detaljer, snygga färger - me like a lot!!!

Glimmis sa...

Hej å hå. =)

Har inte glömt dig (såg mailet)har bara drabbats av gallstensanfall och därför har jag varit så himla dålig i veckan... men nu efter en ambulanstur, smärtstillande och en trolig diagnos så är jag på hemmaplan igen.

Vilken kanonhäftig bröllopsLO... den är bara wow! så cool..
här är länken till korgen... du kanske inte hinner göra en påskig men man kan ju göra till andra tillfällen... =)http://www.splitcoaststampers.com/forums/showthread.php?p=13252188#post13252188
Hoppas få se din version av denna snart. ;)

Pöss å kram från mig

Mita sa...

SUPERCOOLT! Kramiz

Lotta sa...

Tokhäfftig!!!!!! Hur många läckra detaljer som helst ju:) Kul att scrappa sina bröllopsfoton på detta vis.....annars är det ju mer vanligt att göra det så romatiskt man bara kan.....Så jag gillar verkligen detta lite mer anorlunda sätt!! Om jag blir gift nångång ska jag åxå göra nån häftig bröllopsLO:)

Ha det bäst!!!!!