torsdag 16 april 2009

Glitter & Glamour till HH's poängtävling!

Idag hände en till fantastisk grej... Jag fick ett paket i brevlådan av en supergo tjej! Där var så mycket fint och sånt som jag velat ha innan och vackra blommor, blad mm. Helt underbart vad det finns fantastiska människor i världen! Jag ska göra vad jag kan för att gottgöra de som behöver och de som hjälpt mig och familjen under denna svåra tid vi haft. Sådetså!

Idag kom pengarna från FK, mannen satte snabbt över pengar som gick till elräkning och lite annat "smått & gott". Sen åkte vi upp till vår nyöppnade slaktbutik och köpte sammanlagt 12kg kött och ½kg goda ostar... Nu ekar det inte så tomt i frysen längre.. *ler* Känns skönt att kunna handla mat och ha hemma nu. Nu kommer både jag och mannen att kunna äta lite mer matrik kost. *fniss* iIte för att det behövs för egen del, men det är bättre med mat än ingenting alls.

Jag var i affären i förrgår, strax efter att jag fått reda på FK's godkännande. När jag stod vid kassan såg jag en "rädda barnen"-bössa och tänkte snabbt "karma". Så jag la en slant. Idag packade jag ihop fyra kuvert som slank ner i brevlådan. Vem som får dem återstår att se, men det är mitt sätt att försöka tacka. Så jag försöker gottgöra och köra karma-tänket. Fick nämligen lite dåligt samvete idag då jag fick det fina paketet. Jag har så svårt att ta emot saker då jag är alltid van vid att klara mig själv. Jag hjälper gärna andra, men tar knappt emot hjälpen själv. Nu känns det som att nu har jag ju fått pengarna från FK och då ska ingen bry sig om mig mer... Men riktigt så funkar det ju inte, det fattar jag ju, men ja - jag har lite svårt att ta det bara. Dock r jag evinnerligt tacksam och glad för det jag får uppleva, och det handlar inte bara om att få saker. Det handlar tex om hur vissa människor i vår närhet (de som egentligen inte har råd/tid eller ork) har stöttat oss och gör det fortfarande. Medans andra (som har råd/tid och ork) inte brytt sig ett skit. Jag kräver ju inte att man ska hjälpa oss, men det är lite känsligt. Det handlar om nära släktband och orättvisa då andra får den hjälpen och inte jag. Samtidigt gör det mig stark. För se här - jag klarade ju mig igenom den här perioden! Vad finns det som jag inte klarar av? Ingenting! Titta tillbaks på mitt liv och se allt jag har kämpat mig igenom, och se hur jag klarat mig till den jag är idag! Ja, det är banne mig inte lite gjort! Riktigt bra har jag fixat det här!
*lite pepptalk till mig själv..* Haha!

Nä, nu ska jag inte tracka er med mina stories nu! =)

Jag har suttit och knåpat på en LO, till HobbyHusets poängtävling, ända sen igårkväll. Och nu är jag äntligen färdig. Är grymt nöjd med resultatet, även om det går emot min stil med allt glitter.. *ler* Fast den dagen som LO'n handlar om - då var jag faktiskt en "glitter & Glamour"-tjej! Jag tror inte det finns något på LO'n som undkommit glitterflaskan... Jo, tagsen är nog den enda som inte har något glitter - men den är ju dold så den räknas inte.. =)

Ännu en bröllopsLO som handlar om hur jag blev "Glitter & Glamour"-tjejen på min bröllopsdag. Färgerna i LO'n härrör från bröllopets färger (lime, lila, silver, svart, vitt och lite rosa).


Blomman med lila pärlfloss


Blomma med limeblad och ivory pärlfloss.


Blomma med lime pärlfloss.


Ett par grymt snygga skor, tyvärr var detta mitt sista par och jag vet inte var jag fått dem ifrån?


Två hjärtan och svart pärlfloss (bortse från den vita limklumpen mitti rosetten... Den kommer torka och bli genomskinlig. Hoppas jag!=))


Tagsen med berättelsen om min förvandling.


Här ser man lite mer vilka detaljer som sticker upp.



16 kommentarer:

Carolines Vita vingar sa...

Verkligen glitter och glamour!
Härliga blommor! De var verkligen snygga! Jag måste nog skaffa lite pärlfloss, har sett så mycket snyggt med det.
Kram Caroline

pysselninjangittan sa...

wow!
gillar verkligen då man "gömmer" tagsen med text bakom. Hmm....varför har jag inte gjort de själv nångång?

Yvonne sa...

WOW! supersnyggt. Den måste du vinna med =))
Kram//Y

Lotta sa...

Wow....vad snyggt!!! Detta lär nog vara det vinnande bidraget denna vecka! Så snygga detaljer, blommorna är WOW....det glittrar och glänser....SNYGGT!!!!

Gott att få lite stålar igen va? Är jätteglad för eran skull....

Kram

Cyllan sa...

Snygg LO och så många fina detaljer du fått till på den (supersnyggt!)
Så skönt att du fick rätt till dina pengar på FK så att ni kan börja leva utan att oroa er för vardag och ekonomi
Ha det gott och skööt om dig
Kraaam C

Mrs X sa...

WOW! Så snyggt! Du har helt rätt, bröllopsdagen är ju verkligen en dag då man är glamourös! Du ser superfin ut!! :D

Känner igen mig en del i det du skriver. Jag har också otroligt svårt att be om hjälp! Och precis som du så har jag nära som får hjälp precis när som, vilket jag aldrig fått...

Inte behöver du känna att du måste ge en massa tillbaka (även om det säker är roligt att ge!), de som skickat grejer till dig har nog gjort det för att glädja dig, utan att förvänta sig något tillbaka!

Li@n sa...

På mitt tangentbord har jag en speciell knapp vet du...när man trycker på den så hoppar ordet: "HELT UNDERBART" upp. *Tryck* tryck* tryck*... inte bara din fantastiska LO utan också de otroligt tänkvärda ord du skriver om ge och ta emot hjälp!

Må så gott
kram kram
Liafia som får hoppa glitter o glamorgrejen o ägna mig åt att kika runt på andras.

Yoli Design sa...

wowwoowowowwo vilken heeelt underbar LO.
Vilka härliga detaljer och man får verkligen brud-känsla av den...
såååå fin...

du har dessutom en liten sak att hämta hos mig och dessutom lite skojjigt att vänta med postgubben! :D
kraaaaaaaaaam

Lena50 sa...

Här har du fått med allt ju, gillar den jättemycket, skorna, skorna, skorna...var ju bara SÅ häftiga, hjärtanen, blommorna, och temat är ju klockrent.....och sist men inte mint, allt glitter....:)

Lillnettan sa...

Kan man verkligen titta på den där utan att bländas av allt bling? ;-) *flinar* Görsnygg! Tröttnar aldrig på att se dig brudklädd, vilken pingla!

Kamilla sa...

WOOHOOO Så otroligt überfin den är, jag bara tittar och tittar och dregglar och dregglar!
Såååå fin den är!
Vad härligt med lite klirr i kassan, det brukar kännas riktigt bra!
Kram kram vännen

Tiggy sa...

Omg vad stiligt! :-D Så läckra detaljer & härliga färgval. För att inte nämna den stiliga donnan på fotona.
/Tiggy

Anna S sa...

Sååå snyggt! Riktigt härlig och fin LO! Underbara detaljer och fina bilder :)

Muffin sa...

Vilken fin LO om er fina dag, de där skorna är verkligen urläckra!
Vet inte så mycket om dina problem (har ju inte "kännt" dig så länge), men det låter härligt att ni får in lite klirr från FK, hoppas det blir lite lättare för er nu.
*trevlig-helg-kramar*

Karin sa...

WOW!! alltså, den är ju bara WOW! Supersnygg! vilka underbara kort& läckra detaljer! =)
kramis!

Linda sa...

Tack för påhälsningen i min blogg. Men oj så fin den LO är, så härligt fina detaljer, blommorna och skorna var ju helläckra.

Ha en forsatt trevlig kväll

Kram Linda