onsdag 29 april 2009

Jobbigt nu... är lite ledsen bara...

Tar ett par dagar "off" nu, imorgon är det Kevins dödsdag och vi ska upp till graven och göra fint. Jag brukar klara årsdagarna ganska bra, men just i år känns det extra jobbigt. Åtta år har gått, tiden läker inte alls några jävla sår, man lär sig att leva med dem. Har inte varit vid graven på jättelänge, tror det är ett par år sen jag var det - jag har helt enkelt inte klarat av att gå dit. Nu tänkte vi köpa lite blommor och sätta där, lite nya prydnadssaker som jag inhandlat lite då och då och som hänger i en kasse här hemma.

Kevins gravsten, f/d 30/4 - 2001, "Vi ses en bättre dag..."

Eventuellt ska jag och barnen gå på majbålet på kvällen, får se hur det artar sig. Mannen jobbar kvällskift så jag är själv hemma.

Om någon vill läsa om Kevin så hittar du till vår hemsida HÄR. OBS - det var längesedan jag skrev och gjorde den hemsidan så hav förståelse för eventuella felaktigheter och det något fjantiga utseendet... *ler snett, ni vet, lite sådär sorgset*




Villa också passa på att tacka alla goa kommentatorer på bloggen - älskar era avtryck! Och jag har dessutom fått fyra eller fem awarder de senaste dagarna - ska återkomma och skicka dem vidare, men jag har tagit emot dem iallafall, bara så ni, givarna, vet. Orkar ingen större bloggrunda nu, hoppas det är okej.

Ha de bäst, må väl och ta hand om er!


17 kommentarer:

Lotta sa...

Nä fy bubblan vad tråkigt....det visste jag inte, att du hade varit med om nåt sånt tråkigt. Det måste varit fruktansvärt att behöva föda sitt döda barn....Jag förstår mycket väl att du är ledsen och deppig nu.....Jag hoppas verkligen att ni ses en bättre dag....och det tror jag absolut att ni kommer att göra.

Skickar en hel famn med styrke
kramar till dig och din familj!

Kram

BellaMio sa...

Men lilla gumman!!! Som jag känner för dig... Min svägerska förlorade sitt barn i 42 veckan, så jag har sett sorgen på nära håll... Den är så stor och tung...

Jag tänker lite extra på dig idag...

Lillnettan sa...

Jag förstår att det är förfärligt tungt och att du kommer vara uppriven efter besöket hos Kevins grav. Jag tänker på dig! Hör gärna av dig om du vill skriva av dig eller så. Jag finns här. :)

Stora kramar!

Tiggy sa...

Vilken sorglig upplevelse. Jättevackert skrivit av dig, läste hela berättelsen på sidan du länkade till och fällde tårar.
Har själv inga barn men förlorade mamma för snart 3 år sedan. Det gör ont och lär göra ont länge, länge till.
Massa stödkramar - Tiggy

Cyllan sa...

En stor kraaam till dig tjejen
...och sen kommer jag inte på mer klokt o säga i din sorg. Tänker på dig idag
Kraaam C

pysselninjangittan sa...

Bamsekram!

Vera.m.fl sa...

Åh himmel vännen!! Nu har jag storbölandes läst igenom din hemsida och ojoj.... Jag har aldrig upplevt den stora sorg som ni har gått igenom och säkerligen fortfarande lider sviter av så jag kan inte säga "jag förstår" för det gör jag ju egentligen inte. Men jag kan på ett litet sätt försöka sätta mig in i vilket nattsvart mörker ni haft, att förlora ett barn- oavsett "ålder" på barnet- måste svida i hjärteroten!! Varje förälders mardröm!

Jag är än mer full av beundran över er bedrift- att ni orkat kämpa er igenom allt, från barndomens hemskheter, paus i förhållande, förlust av ett barn, hormonstinna graviditeter... listan kan göras lång! Men som sagt- NI är bland mina vardagshjältar nu, ni har gjort ett kanonjobb!!!

Ta din välbehövliga paus från bloggen, var med familjen och krama om Kevins sten ordentligt om du går dit!

En varm, tårblöt kram från mig till dig!

Lena50 sa...

En stor kram till dig, jag har själv gått igenom samma sak, i
6:månaden, det år 18 år sedan nu, men man tänker ofta på det, min lille kille ligger i minneslunden.
Det är en stor sorg, men jag tänker att detta lilla barn hade troligen något fel, så vår herre tog honom till sig redan innan han var född.
Ha en fin stund vid graven och än en gång..kram till dig!!!/Lena

Sofie sa...

Är själv också änglamamma. Fick reda på, på ultraljudet att vårt lilla barn var väldigt sjukt och skulle inte klara av ett liv här ute i stora världen. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom men tror väldigt starkt att han har det mycket bättre där han är idag tillsammans med alla andra som har tagits ifrån oss alldeles för tidigt. Tänker på dig! Kram Sofie

Mita sa...

Hej skrot, tänkt på dig hela dagen idag. Först nu har jag tid att få något på pränt! Stor kram & varmt hjärta till dig!

Li@n sa...

*Snörvel...skulle vilja skriva men det tog tvärstopp.. näe tiden inte alla sår..hm jag får återkomma...

KRAM till dig!!
Änglamamman Lian

Susan sa...

Jag hittar inga ord..
Tusen kramar från Susan

Carolines Vita vingar sa...

Detta var ett känslostarkt inlägg som man inte kan läsa utan att få tårar i ögonen. Förstår att det måste vara oerhört jobbigt och känslosamt. Jag läste också på din hemsida och dina ord går rakt in i hjärtat. Det berörde mig verkligen...

Massor av kramar till dig!

Mrs X sa...

Men gumman! Jag hade ingen aning... Jag beklagar att du råkat ut för det värsta man kan vara med om som förälder!! En stor kram till dig!!! Ska kika in på din hemsida och läsa...

cia sa...

Beklagar att ni förlorade er fina kille.
Tittade in på den andra sidan och grät floder.
Fint skrivet men jobbigt att läsa.
Årsdagar är tuffa. Men så länge man minns så kommer de vara tuffa. Och minns gör man ju. För alltid.
Skönt att du orkade dit iaf. Kasnke känns det bra efteråt iaf.
Kram

cia sa...

Sorry, läste nu nästa iinlägg att du blev hemma.
Men var du är är ju bara geografi. Tankarna har inga koordinater.

Anonym sa...

Års dagarna är värst även jag har ett ängla barn Ida som i dag skulle vart 19 år, åren går men det där lilla lilla hålet i själen kommer alltid att finnas kvar och påminna om ens lilla som inte är med oss längre. Kram på dig.

Annika