tisdag 28 april 2009

Kiara och hennes syskon

Mannen, jag och äldste sonen åkte och hälsade på Kiara idag. Gud vad de växer fort! Men hon är ju bara så gudasöt! De märktes att hela kullen var pigga och på alerten idag - jädrar vad de bråkade, bets och brottades med varandra. Men inte våran Kiara.... Hon e duktig hon! *ler* Nä, men allvarligt talat så diskuterade vi hundarnas personlighet med uppfödarna och vi sa det att vissa märks ju (speciellt en av de minsta!) att de är lite kaxiga, små bråkstakar. Vissa är hur lugna somhelst och Kiara är där mittimellan. Hon har attityd och kan ta för sig, men hon verkar inte gå på syskonen "i onödan". Och hon verkar faktiskt lite förtjust i oss - hon går direkt fram till oss och accepterar att vi håller henne. Hon ska bara pussas hela tiden. Mest verkar hon tytt sig till mig, men så har jag också träffat henne fyra gånger sen i onsdags...


Vi ska eventuellt dit på fredag med mellantjejen och minste tvillingen, sen har alla barnen fått träffa henne.
Vi fick också veta att vi kunde hämta hem henne en dag tidigare. Så fredagen den 15/5 kommer hon hem! Nedräkning pågår! *ler*


Bjussar på lite bilder på Kiara och hennes syskon, har nämligen inga andra alster att visa upp.


Charlie myser med Kiara


Richard försöker hålla henne medans hon utforskar tröj-området intensivt...


"Det finaste man har, sätter man på bordet"...


Alla valpar ligger åt samma håll, gissa vem som inte följer strömmen...?



Tre av Kiaras busigaste syskon...



En buse till - han är så fin tycker jag!


Precis innan fotot togs så var den lille vita nere i vattenskålen och badade... Han trillade ner efter lite kiv med syrran bredvid!



Dags för Desperate Housewifes nu! Ses senare!



17 kommentarer:

Susan sa...

Vilken sötnos ni ska få hem!
;)
Jag har också precis avnjutit ännu ett avsnitt av Desperate Housewives!

Lotta sa...

Hej svejs:)
Läget??
Så ni har hälsat på sötnosen igen:) Förstår att ni vill hänga där hela tiden....man kan ju sitta och titta på dom huuuur länge som helst:) Dom har inget litet rum ni kan hyra där tror du...hehe...Och visst är det kul att se hur olika personligheter dom kan ha...Jag tror eran lilla Kiara kommer trivas hos er jättemycket...och den 15e, jisses det är ju snart. Fast jag förstår att ni inte tycker det:)

Fin "bukett" du har pysslat ihop här nere, vilket pill....

Nu är jag klar med KAOS awarderna, eller nästan i alla fall...Har baksidorna kvar....Men hoppas kunna lägga ut dom imorgon, om jag hinner.

Är ledig imorgon och jag har lovat barnen att vi skulle åka till Borås djurpark....så det får väl bli det då...

Ha en underbar onsdag!

Kramiz

Carola sa...

MEN vilka sötnosar!!

Tack snälla för att du uppmärksammade mig på att jag länkat galet :)

Frusvea sa...

Men åh hur söt är den här lilla bebben då !! Förstår att du längtar :)
Läste att du gick på Hjärnhälsan i Lund. Det är ju där jag går och där min bipolära utredning gjordes.
Har du frågor får du gärna maila mig så slipper jag göra inlägg här långa som ICA kvittona :)
Ha det bäst
*kram*

Frusvea sa...

ehhh adress kanske :D
dreamcatched@comhem.se

Lena50 sa...

Lilla Kiara är ju så söt, alltså varje ggn man ser såna små knyten blir man sugen :)
Men jag skulle ju villja ha en cornich rex....dom är ju läckra :)
Är det boxer i Kiara?
Hon har ju s sött ansikte, gillar det där lite truliga.
Får se om jag scrappar idag, eller om jag kan motstå...hehe, nä det blir nog något....Kram på dig och ha en bra dag!!!Lena

Yoli Design sa...

men gisses sikka små snuttar de är... *ler å hjärtat tar ett extra skutt* :P hihi

kraaaaaaam

Sofie sa...

Vilka härliga bilder på Kiara och hennes syskon. Jag längtar nästan tillbaka till den tiden när man hade en hundvalp hemma, de är bara så underbara. Vi passade också på att besöka uppfödaren flera gånger fram till avhämtningen och det var alltid lika kul att få se och hålla valparna.
Ha en riktigt bra dag! Kram Sofie
P.S Vilka härlig bukett med rosor du hade gjort i förra inlägget D.S

Tiggy sa...

Jättesöta smårultor! Längtan är stor kan jag tro. :)

Bilder på kisarna kommer snart, måste rota lite i arkiven. Är så seg idag så det kan ta sin stund. Även en hel del kort på lager att visa upp. :-P

Massa vårhälsningar!

Cyllan sa...

Vilken sötnos som ska flytta hem till er...åååå!

Jag har något till dig i min blogg

Ha det gott
Kraaam C

Vera sa...

Hej vännen.

Såg att du hann in och hitta din sak hos mig innan jag "bjöd" in dig - så bra!! :) Du är så snabb att inte ens fantomens skugga hinner med *S*

Tack, vad du är gullig som rymmer även lilla jag i ditt hjärta!! Tusen kramar!

Mrs X sa...

Åh, vilka sötnosar!! Så härligt skrynklig om nosen hon är :) Förstår att det känns långt till 15/5!

Loreleii sa...

Du har något att hämta i min blogg! :-D

Och kan man vara sötare än så där?!

Carolines Vita vingar sa...

Så mysigt! De är verkligen så söta! Jag förstår att ni längtar jättemycket! Så snuttigt med lite vovvepussar! Kram Caroline

Anonym sa...

Guuud, vilken lycka!! Jag minns när mina små kom till oss, visst var det mycket jobb! Men vilken underbar glädje det är att få hem en sån liten valp. Nu var ju mina mycket mindre när de kom hem, de är ju nästan lika stora fullvuxna som Kiara är nu! Gulp!

Hoppas att allt går vägen för henne nu, så att det inte tillstöter något innan ni ska hämta henne. Förstår att ni längtar, hon är så himla sööööööt!

PS: Det blev inga pappersrosor igår kväll, såg ju enkelt ut tyckte jag, men när jag väl skulle göra, så gick det helt åt pipan. Fick bli vanliga små minirosor istället. Försöker på nytt en annan gång när jag inte är så tidspressad. (När nu det skulle vara?!?!)

Kram

ZozzosLiv sa...

Fina alster du gjort på sistone...:-) Vilken gooding ni får hem snart:-) Kraamar

Tesa/Therese sa...

Vilken sötnos!Förstår att det är nedräkning. Tack för dina ord hos mig. Kram