söndag 5 april 2009

Stort TACK plus lite kalasbilder

Vill bara börja med ett (nästan tårfyllt), stort TACK till alla ni som kikar in med era uppmuntrande ord! Jag blir både rörd och glad! En hörde dessutom av sig via mail med så supergulliga rader att en tår faktiskt letade sig fram i ögonvrån.
Jag ville absolut inte skriva ett inlägg där jag letar efter sympati - jag hoppas verkligen ingen tog det så? Vad jag vill är bara att, lite då och då, få skriva av mig, få kräka av mig dagens bekymmer eller gädje. Kanske lite empati är mer rätt. Det vill väl alla ha? *ler*
Som sagt, så är jag utrustad med ett relativt glatt humör och det är nog min "räddare i nöden", utöver min familj naturligtvis. Att scrappa eller redigera foton är också något som får tankarna på annat håll, synd bara att scrapsidan har lite idétorka just nu... =) Men som vanligt har jag iaf lite foton att visa för er istället! Och en berättelse om dagen igår.


Vår lilla 6-åring blev helt plötsligt vår stora 7-åring igår. Ja, minst tio kilo i "längd" hade hon ökat enligt egen utsago på morgonen; "Jag känner det i kroppen själv mamma."
Hon fick en superdag vilket var så skönt med tanke på vår ekonomiska sits, men med lite fantasi och god vilja kan man lösa det mesta! =)

Presenter inhandlades via presentkort (som legat ett bra tag i skåpet) så det både räckte och blev över. Istället för att åka till McDonalds/Max (som vi gör varje gång barnen fyller år) så grillade vi egna hamburgare och gjorde hemmagjorda milkshakes, mycket gott enligt barnen! Vädret var kanonfint så Melinda (som lärde sig cykla utan stödhjul"bara sådär" i förrgår) cyklade gatan upp och ner mest hela dagen. Och använde sin nya sparkcykel såklart!
Efter lunch kom bästisen T med familj för att ge lite paket - toppen tyckte Melinda! Sen tittade också den nyinflyttade grannflickan in med ett litet paket - ännu mer toppen.
Melinda är nöjd och därmed är även vi nöjda! =)


Födelsedagsfrukost enligt önskemål.

Ute med sparkcykeln i det fina vårvädret.

Mmmm, gott med hemmagrillade burgare!

Melinda kopplar av en stund i soffan.


Istället för tårta kör vi med tårtbakelser. De består av rulltårta, lite glass och grädde och godis/strössel/chokladsås på toppen. Supersmarrigt tycker barnen (som hittat på receptet själva) och har nu dessa bakelser varenda gång de fyller år.


Efter en lång dag full med bus, presenter och skoj så kan det bli så här. Melinda sover sött i soffan.




Må väl, ta hand om er och lev livet till fullo!
Tjingeling!
/
Angelica

6 kommentarer:

Susan sa...

Du är tuff. Du är stark. Och du är begåvad. Du är unik och du är värdefull. Och så har du en härlig humor. Kan det bli en bättre kombo? Tusen "tänker på dig" kramar från Susan

~ Sophia ~ sa...

Jag är mållös...bara gapar!
Vilka härliga foton du fått till. Sådär vill jag oxå lära mig att göra. Och du har heeelt rätt! Bilder gör sig så bra i sepia.

Passar på att tcka för alla vänliga och trevliga kommentarer i min blogg. Blir lika glad varje gång jag ser att du varit och hälsat på.
Må gott i massor!
KRAM!

Lotta sa...

Självklart måste man få skriva av sig och få ut sånt som måste komma ut......det är ett bra sätt att orka vidare på tror jag....plus ett gott och härligt humör...och du verkar vara en strålande härlig person med en underbart humör....och DET kommer man långt med här i livet:)

Vilken härlig dag Melinda ser ut att ha haft. En stor tjej nu:)

En STOOOOOOR kram från lilla mig:)

Annica H sa...

Det är tur att du är en stark kvinna säger jag bara! :)
Hoppas att allt ljusnar snart!
Ni verkar ha haft en härlig födelsedag!
// Annica H

Glimmis sa...

Gösses vad du är duktig på PS... lövlie program det dära... det finns så mycket att jag undrar om man nånsin blir färdiglärd.

tack snälla för goé kommentaren hos mig. Det är bara att hojjta till så fixar jag ett halsband till dig... jag är inte så dyr på dem heller. (vill jag tro själv iaf)

Kram kram //erica

Tesa/Therese sa...

Tack underbara för ditt avtryck hos mig. *glad* Kram