onsdag 15 april 2009

Två kort - inte nöjd med dem *muttrar* ;-)

Helllouuu alla gulliga ni, alla söta underbara människor där ute! Blir så glad av era besök, bara så ni vet det! =)

Jag går fortfarande runt med ett fånleende på läpparna, fatta vad skönt att kunna betala räkningarna igen! Den där klumpen i magen blev plötsligt mycket mindre, och det dåliga samvetet minskades betydligt. Jag kommer säkerligen hitta andra saker att oroa mig för snart, men tills dess ska jag njuta av faktumet. Personligen har jag en lång väg kvar att vandra, men jag hoppas ju på att jag får den hjälp jag behöver. <---- Många "jag" i den meningen... Hmmm, egocentrisk eller?


Fick ihopknåpat två kort, bägge är jag grymt missnöjda med. *ler* Antingen är de för plottriga, o-chalkade (hur kan man glömma att chalka kanterna??? Inte klokt ju!), för enkla, fula eller snea.. *suck* Jag får helt enkelt ta nya tag och skapa fler! Det är ju inte heller helt fel! ;-)

Framsidan på det plottriga kortet


Baksidan med den snea j*vla stämpeln


Det o-chalkade kortet...


För simpelt, för fult..



Lev väl!
See ya later!



14 kommentarer:

Lena50 sa...

Men en del kort ska va lite "plottriga" det är ju kul och roliga kort, såna måste oxå göras ibland, man blir glad av färger och bling och glitter, sånt är jag svag för oxå :)
Ha en bra dag!! /Kram Lena.

Lillnettan sa...

*fnissar* Förlåt tjejen, men du är ganska rolig när du är tjurig. :) *kramar om* Och vet du? Jag tycker inte korten är fula alls. Går det inte att ta bort lite grejer från "plotterkortet" (eller gör du som jag, limmar med superlim först och tänker sen)? Typ lilla blomman och biljetten?
Kram!

Mita sa...

Så här är det sweetie, det du tycker är "fult" tycker någon annan är sååååååå fint! Låt korten vara som de är, även om DU inte är nöjd så har du ju nu lärt dig något igen... Jag älskar dina veckokort! Jättekul idé. Och grattis till FK segern! HURRA!
Stor kram

Kamilla sa...

Dom är väl inte fula, och sne stämpel ??? hallå, det är ju handmade ;) *ler stort* jag tycker det blev coolt med stämpeln på sne :D
Sedan det ochalkade blev ju läckert, chalt e ju inte allt ;)
kram kram och var stolt, var glad för allt underbart du skapat idag!!!

Lotta sa...

Men du....dom är ju inte alls fula......inte alls!!! Gillar det översta..pappret är jättesnyggt och dina egna blommor är ju jätteläckra. Den andra kortet är lite ovanligt, men varför ska alla kort se lika ut?

Ha en bra dag!
Kram

Anonym sa...

Inget fel på korten alls de är fina som de är. Vad härligt att det har löst sig med pengarna.

Kram/Annika

Sofie sa...

Så många härliga nyheter du har hunnit lägga upp sedan mitt senaste besök :-) Tycker dina kort är jättefinna och har själv lärt mig "den hårda" vägen att det jag själv inte är så värst nöjd med tycker någon annan mycket om. Fastnade speciellt för det andra kortet och saknar inga chalkade kanter där inte. Skönt att det har löst sig med FK, är jätteglad för din skull. Kram Sofie

pysselninjangittan sa...

Äsch..o-chalkade kanter är väl nya innetrenden?!
;)

Tesa/Therese sa...

Tack för ditt avtryck hos mig *glad* Sköt om dig! Kramis

Vera.m.fl sa...

Ja, jag stämmer bara in i kören ovanför min kommentar! ;)

Vet du min vän- det ä r x antal mil mellan oss och jag kan lova att skoter, pulka och bob funkar bra ett tag till hos oss... Vi har då åtminstone ½ m snö på hela vår tomt, eller i skuggan iaf där inte solen riktigt når fram än. Men det är det som är fördelen med att bo avsides i vårt avlånga land- smått isolerade från allmän kommunikation och större utbud- vi får (än så länge) uppleva FYRA riktiga årstider. Tror tyvärr att det kommer att bli mindre och mindre snömängd och vinter med tiden :(

Fortsätt smajla och må bra, det är du värd!
(och du...ursäkta det "pissiga" i automaten, det var lite VÄL billigt och snålt) *tittar upp i taket och visslar*

KRAM

Li@n sa...

Ja jag aktar mig noga för att kalla folk för dumsnutar...så det tänker jag inte säga nu heller! Säger istället Goá du (småländska o hemma på våran gata betyder det= Snälla vännen min) Dina kort är jättefina!!! Jag är en utav de där hopplösa fyrkantiga människorna som är dunderrädd för att göra fel, för att saker i ting är sneda o vinda och älskar min linjal mer än ganska många andra grejer som dräller i min källare. DÅ brukar min lekkompis klappa mig snällt på huvudet och bestämt be mig bryta min kära linjal på mitten (stållinjal HA HA, trodde hon ja :) och slänga den dit pepparn växer. Sen sitter jag i min vrå o knåpar o drömmer om att vara så där vild å galen o bara fräsa på å så får det bli som det blir.. Så nu är DU så god o låter bli säga så stygga saker om dina fina grejer o låter sånna som mig få njuta å lära mig av dina fina kort!

Må så gott Goá Du!
kram kram
Liafia

Karin sa...

haha.. Du är bra rolig! Jag tycker som så många andra har skrivit här innan att korten inte alls är fula. Du vet, skönheten sitter i betraktarens öga,eller nåt sån´t, hur man nu brukar säga.. Jag tycker båda korten är speciella,men fina. Det understa är gööörcoolt! =)
kram på dig!

Anonym sa...

Tycker att dina kort är jättefina! Men jag känner igen känslan! Har precis gjort en LO som jag inte blev så nöjd med, men som jag skrev i min blogg... Tänk om man skulle behöva vara supernöjd med allt man gör - då skulle man ju aldrig våga prova nåt nytt =)
Ha det bra!
Kram ztina

Anonym sa...

Tycker båda korten är tokroliga, och superfina på sitt sätt. Jag är också en som har svårt för att inte ta till linjalen så fort jag ska göra något, dock har jag aldrig tålamod till det - det ska gå fort!! Då blir det ofta snett... :/ Men som de andra sagt, de kort jag inte gillar, finns det massor med människor som skulle ge allt för att kunna göra något liknande. Men känslan av att inte ha kunnat göra sitt bästa är inte så rolig, den känner de flesta av oss igen oss i...

Tycker inte det nedersta alls saknar chalkade kanter, men jag vill ändå ge dig ett litet tips. När jag gjorde ett kort för ett tag sen, och också glömde att chalka kanterna, så tog jag fram min ...... hmmm, vad heter de nu då? Såna där fingertutor som man kan färglägga stämplar med, en liten svart sak med mjuk topp? Jaja, det funkar bra med vanliga tops med, eller ögonskuggegrej med... Jag tog i alla fall den där fingertutan, drog med den på stämpeln, och lyckades med att chalka kanterna i efterhand! Ett litet pappersark instucket under pappret, gjorde att det inte kom någon färg på kortet under, så voila! Syntes inte mitt misslyckande!

Men ändå, kort utan chalk kan vara precis vad som behövs ibland, och din härligt gröna rosett är alldeles underbart vårig och fin!!

Kram, och tack för all fin inspiration!
/Mvh Linda