torsdag 23 april 2009

Mammakort, valpkär & barnarbete...

Känner att jag har noll tid till att gå på bloggrunda, saknar att ta min vana och kika in & kommentera till alla. Dock tror jag att det kan bli mer tid imorgon. Nu ska jag bara slänga in dagens bilder/skörd och berätta om allt kuligt som sker i mitt liv.

Första fotona är kort till MorsDag, Hobbyhusets extratävling till poängjakten. Kortet ska gå till mannens mamma, för hon är en underbar svärmor/mamma. Hon gillar rosa - så färgvalet var ju enkelt och sen är hon ganska ungdomlig av sig, därav motivet och hon tycker om blommor (handväskor & skor också, men det fick jag inte med på kortet...*ler*)

Här är lite från sidan (eller vad säger man att detta perspektivet är egentligen??)


Rakt framifrån, Whiff Of Joy-stämpel, blomsterranka från panduro, fina blommor, och de, ack så populära, minirosorna med lite chalk på kanterna.


Insidan är ju ett måste att dekorera för min del och här blev det ett vitt CS med perfect pearls i guld, rivet och chalkade kanter samt en snygg blomsterdekos som sticker upp i hörnan.


Sen blev det dags för lite barnarbete... Barnen fick tvätta bilen och jag fick eftertvätta.. Ni förstår, de två minsta har inte riktigt hajjat det är med "rent"... Så de tog det smutsiga vattnet på marken och gned in på den delen av bilen som jag redan tvättat & sköljt av... Finfina märken blev det i lacken och jag fick tvätta om bland skiten... Sen började småkillarna skumma ner bilen - återigen efter att jag tvättat klart den. *ler*(fast log var nog det minsta jag gjorde då..) Nåja, det blev rent till slut. Och nu har vi repor på bägge sidorna av bilen - det ser jämt ut iallafall...


Här står grabbarna Grus och tvättar (fast rätt just denna gången...)


Så här blev det färdiga resultatet efter femtioelva avsköljningar... Bilen ska besiktigas imorgon så tvättningen är ett led i att få ett trevlig bemötande.. *ler*


Och nu måste jag ju få lov att presentera vår:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
....sötaste,
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
...vackraste,
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
...underbara...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
...nya familjemedlem (om 2½vecka), nämligen lilla...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
K I A R A ! ! !






Kikar in till er alla imorrn, promise!
Må väl & ta hand om er!


16 kommentarer:

Karin sa...

vilket fint kort, jättevackert! =)
söt liten krabat som skall flytta hem till er! =)

kramís!

Li@n sa...

Helt underbart! Kortet o lilla nykomlingen. precis som du så hinner jag inte kika runt nästan någonstans :( jobbar så dumt o imorgonbitti måste jag åka 30 mil iväg på ett par dagars jobb *suck* o hinner därför vare sig pyssla, kika runt på alla er andras fina alser. (Men hit var jag ju bara tvungen att hinna kika in.) Kan inte låta bli att vara avundsjuk på alla som har nån att göra morsdagskort till...ja ja
Må så gott
kram kram
L (tycker det är så härligt att saker o ting känns som det rätar ut sig för dig!!!)

Mita sa...

Mulle-nöh! Vill bara pussa på nosen

Vera.m.fl sa...

Ahh.. blev det så?!?! Grattis till tillökningen :) Jag har verkligen inte lov eller tid att surfa nu *smyger* men ska ta igen det till helgen... Då är jag ledig :)

Sköt om dig gumman och blunda för dina repor som blänker och gnistrar i billacken *s*

Kram kram

Lena50 sa...

Men så roligt gumman, lilla Klara är helt gudomlig, jag är ju bde hund och kattmänniska, har nästan alltid haft labrador, det är hunden i mitt hjärta, men bor nu i lgh, så nu fick det bli en liten hund, vi har en volpino italiano :) Harry heter han.
Nu får ni fullt upp, men det är kära besvär...
Så fint och skirt kort oxå :)
Kram till vi hörs igen!!!/Lena

Muffin sa...

Superfint kort till svärmor med underbara färger!
Vilken mysig liten ny familjemedlem!
Hoppas ni får en fin helg.
*kram*

Alex sa...

åååååå tänk att få pussa den lilla blöta nosen!!!!!!

Cornelia sa...

Nämen, åååååh! Hon är helt bedårande!!!! Förstår att ni längtar!

Vår kära fyrbenta är ju av den mycket mer långhåriga varianten och fyllde hela sju år igår! Kalas med tuggben, såklart *ler*

Tack för kommentar och önskan om trevlig helg.... jag ska jobba... men faktum är att det kan bli trevligt, det med. Jag har ju ett mysigt jobb, emellanåt iaf! *S*

Kram på dej!

Yvonne sa...

SUPERFINT kort till svärmor =))
Och valpen då....HIMMEL!!! jag är galen i valpar. Vår uppfödare har valpar nu men jag vågar inte åka dit för ett besök för då är risken att vi skaffar en till och vi har bestämt nu att vi bara ska ha en hund, men jösses vad goa dom är =))
Tack för ditt långa inlägg i min blogg. Jag gör bara kort (och lite askar)och gör nåt varje dag. Är inne i en period då jag inte vill ha motivstämplar. Har ju hundratals men just nu vilar dom =)) Har nu lagt in 5 st kort till varav endast 2 är med motivstämpel och det är till männen. Sitter och jobbar med 2 beställningskort till nu, en 50 och en 40-åring.
Ha en riktigt fin helg och hoppas solen skiner där du är.
Jag kommer lägga till dig i min blogglista nu för då är det lättare för mig att besöka dig.
Kramar/Y

Tiggy sa...

Hih så söt valp! Då kommer du få fullt upp nu med valppassning och valpträning. ;-)

Jättefint kort, härliga färger!
/Tiggy

Anonym sa...

Sååå himla söt!!! Vem kan säga nej till en så underbar varelse! Ibland önskar man att vår 7 år gamla Golden kunde krympa och bli så där liten igen :-)
Och så luktar dom ju så där underbart gott också!
Kram ztina

Anonym sa...

Sååå himla söt!!! Vem kan säga nej till en så underbar varelse! Ibland önskar man att vår 7 år gamla Golden kunde krympa och bli så där liten igen :-)
Och så luktar dom ju så där underbart gott också!
Kram ztina

Tesa/Therese sa...

En riktig sötnos :o) Tack för din kommentar hos mig. Superfint kort du gjort, i like! Ha en riktigt skön helg! Kramelikram

Carolines Vita vingar sa...

Tack för novellkommentaren, det var skoj tycker jag! ;)
Underbart söt valp!
Jag blir verkligen avis..;)
Så fint kort du har gjort med underbara sommarfärger.
Ha en härlig helg! Jag tror att det kommer att bli superbra väder, tjoho!

Kram Caroline

ZozzosLiv sa...

WOW Girl vilket vackert o på samma gång gulligt kort!!Helt enkelt SUPER ljuvligt. Ett av de finaste korten jag sett på länge. Både på utsidan och insidan:-)

OJJJ VILKEN GULLIGT VALP!!!!:-) Mee looove...

Kram

Loreleii sa...

Vilket kort! Lovely! Och valpen var ju toksöt!