lördag 18 april 2009

What is happening?

Det är så himla fint väder så just nu vågar jag knappt sitta inne vid datorn eller scrappa... (men jag älskar ändå det fina vädret! Fast jag vill ju oxå scrappa...! Men vädret är fint! Och scrappa är också roligt...! Ja, jag vet - beslutsångest!)

Idag är en skön dag, ska försöka scrappa den där headern till Hobbyhuset. Men det gör inget om jag inte hinner.

Har varit hos bästa väninnan och snackat lite skit - sånt finns det alltid tid med!

Igår fick jag ett underbart samtal, L's mamma (ni vet - storyn med påskäggen och Mita och allt det där, om inte så kan ni läsa det HÄR!) ringde och vi pratade ett bra tag! Det är en så mysig människa och hennes dotter störtdiggar jag! (som jag, btw, träffade på i affären igår!) Jag är alltså omgiven av mysiga människor, och jag är så glad att jag fått möjligheten till at se det! Få uppleva det!

Igår kom också mina kort och krimskrams fram till till mina kära vänner, kul att jag också kunde skicka något!

Föresten - har ni sett att sötaste YooRee har gjort en KAOS-award till mig och två andra tjejer? Jag är helt rörd över att hon ville göra en till mig. Av alla underbara bloggare/scrappare där ute så fick jag chansen?! Jag är så hedrad och håll utkik här framöver eftersom jag i min tur ska skicka tre awarder vidare - IRL, naturligtvis! =)

Igår roade jag mig med att titta på en dålig skräckfilm samtidigt som jag tokmålade stämpelmotiv! Och jag har dessutom införskaffat ett 3D-lack och då måste jag bara sätta det på allt jag gör! Så motiven har fått lacka på ögon, mat, blommor, hjärta - allt som jag anser passar! *ler* Sååååååå kul! Och ser ni min lilla bebisstämpel? Har suktat efter den länge nu, så den var den första beställningen som gick iväg när pengarna kom. =)
Vad tycker ni om mina fiiiina motiv? *så glad*



Sen hade vi mjukglass-premiär här igår! Jag, mannen och de två minsta var först lite duktiga och slängde löv-säckar på tippen, sen tyckte vi att det var dags för glass! Och så blev det! Småkillarna är så vana vid att äta i bägare, så de fattade knappt hur man skulle äta med allt strösslet och att man faktiskt kunde äta struten med?! *ler* Så sött!

Douglas doppar hela huvudet i struten!


Oliver är lite petig, gillar inte att bli kladdig, så han hade lite sjå att få i sig all glass - men gott var det!

Dottern scrappade ett kort till bästa kompisen som fyller år nu i helgen. Hon skulle dit igår för att sova över till kalaset idag. En rosa gerbera, bästis-halsband, två armband och coola suddigummin blev presentvalen. Bästisen blev såklart jätteglad!

Ikväll ska vi ha familjemys, se på HighSchoolMusical 3, proppa oss fulla med läsk och godis och bara ha de gott!

Ta hand om er, vi höres!



13 kommentarer:

Lena50 sa...

Härligt med mjukglass, ren vanilj ska det vara :)
Jag vet, visst har man beslutsångest, men idag har jag inte scrappat, suttit ute med bästa vänninan och fikat hos hyresvärdarna...mysigt det oxå, får se imorn om jag scrappar lite....Ha nu en mysig film/godis/familjekväll!!!!Kram Lena

Lena50 sa...

Glömde säga att dina stämplar var jättefina och fint målade.
Jag har oxå beställt lite nya stämplar :)

Tiggy sa...

Vad tjusigt det blev! Oh 3D-lack, det kan man ha så roligt med. :)

Fortsatt härlig kväll!
/Tiggy

Anonym sa...

Jättehärliga kort! Tack för alla fina ord. De berör. Mamma kommer. Ja, visst är det svårt att sitta inne i detta vädret.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram L

~ Sophia ~ sa...

Visst är det kul med 3d-lack...lite beroendeframkallande!
Vilket härligt väder ni verkar ha haft.Blir lite avis. Här har iof varit soligt , men det har blåst snålt. Mjukglasspremiären känns avlägsen.... ; )
Hoppas att du får en riktigt skön helg med din stora familj!
KRAM!

pysselninjangittan sa...

mm.. svårt med beslut, fast jag hade nog valt scrappa *skratt*

Sofie sa...

Förstår din beslutsångest, lider själv av den allt för ofta :-) Igår vann trädgården men idag tror jag pysselhörnan vinner :-) Dina stämpelmotiv är jättefinna, alltid kul med lite nytt. Vilket fint kort din dotter hade gjort! Tack för de snälla orden i min blogg, de värmde mycket! Ha en bra söndag! Kram Sofie

Yoli Design sa...

hej hej tjejjen...
du är ju för söt...
Nämen inte ska du ha prestationsångest!! :P Awarderna är ju tänkta att presentera än själv, ådå är det ju bara till å skapa som man alltid brukar!! :D hihi lätt som en plätt...

Å så flitig med å färglägga så många motiv, ja, å snyggt blev det oxå... Kortet är så sött... den tjejjen var ju urläcker...

Glass glass... ja, det är det enda jag saknar med att vara lactosintolerant... Snyft...

kraaaaaaaaam

Frusvea sa...

Du har ju verkligen varit flitig :) Istället för att ha dåligt samvete för vädret så plocka ihop allt du ska ha på din LO/kort och sitt ute och montera. Det gjorde jag i somras, satt på min altan och njöt och klipp och klistrade :)

Mina svackor kommer och går så jag har ingen aning om när nästa får för sig att hälsa på. Innan var det fruktansvärt. Blev så djupt deprimerad och det kunde hålla i sig i veckor. Bara att stiga upp eller klä på sig var som att bestiga världens högsta berg. Medicinen har jämnat ut mina toppar och dalar. Fast dom där maniska perioderna saknar jag ;) Nu har jag bara mani-light *hahaha* Ha en skön och solig dag!
Måste också säga att du har fina små killar :)Mina killar är också fina men gamla som gatan nu *hahaha*
*kramar till dig*

Tesa/Therese sa...

Mums med glass, kom på att vi inte haft vår mjukglasspremiär än, måste bli ändring på det ;o)
Tack för dina ord hos mig :o)
Här har du länken till rosorna, testa vetja! Kram
http://craftershock.com/blog/2008/11/13/tutorial-paper-flower-table-setting/

Anonym sa...

Hej! Tack för din kommentar i min blogg. Va ett tag sen jag tittade in hos dig så nu hittade jag massa nytt och härligt! Såg oxå att din sjukskrivning hade gått igenom nu. Gud va härligt för er! Såg att du gör ett kort i veckan. 52Q är inte riktigt samma sak. De är en fråga varje vecka som http://embers.typepad.com/e/ lägger ut. Jätte kul är de. Jag översätter frågorna till svenska och scrappar. En del frågor gör jag om lite... Kram

Carolines Vita vingar sa...

Så mysigt ni har haft det med mjukglass, godis och allt!
Så fint du har målat!
Vad söt stämpeln med den lilla flickan i djurkläder var, har inte sett den innan.

Kram kram Caroline

Mrs X sa...

Ser ut som en härlig familjeutflykt! Här har vi också haft fint, men tyvärr alldeles för kalla vindar för att sitta ute sådär. Men det kommer väl...

Jag ser att äpplet inte faller långt från trädet - din dotter är också kanonduktig! Jättefint kort som hon gjort!! Hoppas hon hade roligt på kalaset.

Självklart ska du skicka in en header till Hobbyhuset!! :)