torsdag 9 april 2009

Kreativiteten flödar! =)

Jag är kreativ nu! Och just nu känner jag mig bra - jag är glad för nuet.
Inte nog med att jag scrappade en del kort igår - idag, på bara en timme fick jag ihop en mini-dragspels-album med lite bröllopsbilder som lilla mormor ska få idag (alltid ute i sista sekunden ni vet..) Ganska sparsamt dekorerad, men jag ville göra ett snabbt och enkelt album. Ska ta bilder på det efter jag skrivit färdigt inlägget här, för sen är det dags att åka iväg. Bilder på det kommer imorgon! =)


Här kommer två bidrag till Nettantrollets April-utmaning. Man skulle inspireras av ordet "Vårkänslor".



Vänskap och blommor är vår för mig. Man tar sig mer tid till att ta en fika och den sociala biten ökar när våren tar vid. Dessutom har jag just denna starten på våren fått erfara vänskap. =)



Insidan blev lite suddig vid fotograferingen, men man ser det viktigaste.


En liten vårblomma på baksidan.


Detta är också vår; Färger, mjukt, blommor och söta barn med blommor i famn. Magnoliastämpeln har jag ändrat lite på. Den är ju lite höstig med mössa på huvudet, så jag ritade dit en basker istället... Och målade blommorna lite färgglatt för effektens skull.


Lite chipboards-blommor.


Insidan med en solig blomma och en söt fjäril.


Eftersom min kära vän själv skrev kommentar till förra inlägget så kan jag ju nu avslöja att den snälla själ som skickade ett mycket uppskattat paket till mig, var ingen mindre in Mita, med bloggen "Altheas scrap". Snacka om att vara en ängel! =) Kolla in allt godis jag fick! Majj gadd, eller hur?! =)




Nu ska vi iväg och fira lilla mormor!
Tjingeling!
/
Angelica

4 kommentarer:

Sofie sa...

Vilka härliga vår-kort du har gjort! Riktigt lyser vår om dem och vilket härligt paket du har fått, förstår att du blev glad för det. Ha det bra! Kram Sofie

Lotta sa...

Kul att du har fått skaparlusten tillbaka:) Och riktigt fina kort har du gjort. Tokgillar det översta.....

(och jo....din blogg är visst Fabulous!!!)

Ha en HÄRLIG Långfredag....hoppas ni har lite vackert väder som vi har här.
Kram

Yoli Design sa...

wow vilket paket du fått...
vilka läckerheter! :D

Mycket härliga kort du gjort...
så våriga å fina!!

Ja du får också ha en GLAD PÅSK!
:D Kram kram

Karolina/karehed sa...

Tack för den fina kommentaren i min blogg! Den gjorde mig så glad :)

Tycker det är så fantastiskt av dig att vara så positiv när ditt liv är så svårt. Hoppas det vänder snart!

Ha en skön påsk! Kram Karolina