fredag 24 april 2009

Läcker blomma och fler foto på Kiara

BLev helt chockad när jag kom ut i köket idag. Vi har två klätterblommor i krukor som står i fönstret och vi har väl haft i ett par-tre år nu. De brukar blomma med stjärnliknande ljusgröna blommor (de ni ser under själva blomman här på fotot). Jag har alltså aldrig sett någon annan blomma på den.. Men nu! Majj gadd vilken blomma (och direkt kom tankarna på "varför finns inte något liknande i scrapväg?!"), helt underbart cool! Har ni sett något liknande (eller är det bara jag som är allmänt korkad/väck i området botanik??)


Kolla in färgerna! Kommer nog scrappa detta kortet så småningom - älskar färgerna och alla detaljerna!

*
*
*
*
*

Sen var vi åter hos vår lilla vovve, Kiara, och skrev kontrakt. Så nu är hon nästan vår! Lördagen 16/5 klockan 10.30 ska vi hämta hem henne! Och vi ska givetvis besöka henne massa med gånger fram tills dess! Idag var det Jennifers (den stora tvillingen) tur att få följa med - hon blev också helt såld och salig. Satt bara och kelade med henne hela tiden. Mig bet Kiara i örat (och det gjorde faktiskt lite ont!), men sen somnade hon i min famn.


Kan man vara mer söt eller?! Kolla in den vita pricken på nosen! Så sött! Fast den kommer säkert försvinna med åldern...


Jennifer är helt betagen...


Här är Kiaras pappa Dalton. En jättefin och harmlös vovve som älskar barn och tror att han är en liten knähund. Han är lite rädd för valparna och springer därifrån om man tar fram dem ("usch, ta bort de där läskiga små krypen!"... Typ...), ser lite lagom gulligt och patetiskt ut. *ler* Men han är sååå fin!


Kiaras mamma Molly, en lika fin hund som Dalton. En lugn och stabil hund. Kiara kommer få hennes färger men är mer lik pappa Dalton i utseendet.


Givetvis var vi tvungna att shoppa idag då... Ja, det är precis som om man ska få en bebis igen...
Två halsband med bling! Vi kunde inte bestämma oss för vilket så det blev bägge två... Nu kan hon ju byta om när vi ska iväg... eller nått? *ler*


Fattas bara en hundkorg, hundbur och maten - sen har vi det viktigaste och mer därtill! Koppel, sele, långkoppel, matskålar, tuggben, baconbitar, pipig korv (*asg*), två tuggleksaker, bajspåsar och en kloklippare...


För övrigt är här ganska lugnt. Känner mig lite stressad för det har varit så mycket denna veckan. Får lätt huvudvärk och blir sådär läskigt kallsvettig emellanåt. Har helt enkelt svårt att varva ner. Vissa dagar har varit jobbiga trots att de har varit relativt bra - jag känner mig nere fast kan inte finna anledningen liksom, är bara nere helt enkelt.
Dock är jag på bättringsvägen, jag får mina energiboostar som gör att jag orkar ta tag i saker - innan gjorde jag absolut ingenting. Men jag antar att det tar sin lilla tid att komma tillbaka - det gjorde det ju sist och då hann jag inte helt tillbaka innan jag rasade igen.
Men jag njuter av de dagar som är bra. Bara detta nu med Kiara gör mig ganska mycket piggare. Jag tror att hon kommer att bli ett fint sällskap till mig, jag får något annat att tänka på och både ur psykisk & fysisk synpunkt så är det bra med motionen/aktiveringen.
Ja, så är väl läget här just nu... Ganska bra fast lite ner *ler*

Jag har föresten fått ett par awarder också, men jag får ta tag i det imorgon istället!

Må väl!



13 kommentarer:

Vera sa...

Ja, dra på trissorna!! Tala om att bli "mamma" igen :) Superlativen flödar (vem har inte sagt att ens eget barn är vackrast i hela vääärlden) och längtan efter lillan verkar vara lika stor som veckorna graviditetsmagen växer och gömmer en liten filur... Tur bara att denna väntan inte blev lika lång som en graviditet *S*

Har fått KAOS-et i min låda, tack goa söta du än en gång!! Ska lägga ut bilder strax, måste bara försöka vara liiite social med den andra halvan av jag...den jag gifte till mig alltså :) Utan han är jag faktiskt halv, han fyller mitt liv med optimism (hmmm hur det nu stavas), ömhet och uppmuntran... Nu stoppar jag där innan jag gör en hel novell av min kärleksförklaring till min make *ler* Visserligen förtjänar han en - och jag lovar- han lär ta del av allt jag skriver för nyfiken som han är (som alla män är) så smyger han in på mina favvosidor och tjuvläser... men säg inget *sccchhhh*

Hörru puman, vi hörs senare va?!

KRAMEN

Vera.m.fl sa...

Förresten...teflonminnet slog till... glömde ju att säga SKITFRÄN blomma!! Man blir nästan lite karusell-yr då man tittar på den, färgerna smälter som in i varann... Flummigt värre... men så ser jag den :)

Hej svejs igen

Tiggy sa...

Ja Passionsblomman (eller Kristi Korsblomman som vissa kallar den) är verkligen en av dem vackraste blommorna. :)
Så läckra och färgerna är så magiska.. man kan kika på dem läänge. Verkligen härlig att scrappa om tror jag, ska bli kul att se resultatet!

Då har ni en 'lång' väntan kvar nu på lilla vovsingen men det ger å andra gott om tid att fixa allting man behöver. :) Superkul! Då lär det bli mycket scrappande om valpen kan jag tro.

Ha en härlig helg!
/Tiggy

Lotta sa...

Wow vilken tokläcker blomma....blir kul att scrappa den kan jag tänka mig;) Som du skriver....det är sååå härliga detaljer på den. Ska bli kul att se den LOen....

Alltså...vilken söt liten vovsing....Hon har sån söt liten prick på näsan....

Och tack än en gång för KAOS awarden...den häner uppe på väggen i min hörna nu...ska fota i helgen om jag hinner så får du se;)

Ha en tokhärlig helg vännen....
Kram

Lena50 sa...

Älskar blommor och passionsblomman är helt bedårande....villken fantasi vår herre måste haft. att skapa så mycket vackert, och inget är den andra lik......
Lilla Kiara är en sötnos, se er som lyckligt lottade som förenades med denna lilla goding....hoppas ni kommer att ha många lyckliga stunder tillsammans.....
jag gläds med dig :)
Kram Lena

pysselninjangittan sa...

så fin blomma, de e en jag aldrig lyckats med. Bara Hoyor *fniss*
voffsingen e så söt så :)
Ha en go helg!

Yoli Design sa...

åhhhh så söta halsband tills vovvsarna...
dom kommer ju vara snyggatse lurvarna i stan juh!!
Vilken snäll matte du är som köper så fint till dom...

Massor av kramar - å ps - Jaaa gör fler awarder... nuuuu!! :P hihihi

kraaaaaaaam

Yoli Design sa...

åhhhh så söta halsband tills vovvsarna...
dom kommer ju vara snyggatse lurvarna i stan juh!!
Vilken snäll matte du är som köper så fint till dom...

Massor av kramar - å ps - Jaaa gör fler awarder... nuuuu!! :P hihihi

kraaaaaaaam

Anonym sa...

Vilken läcker blomma =)
Måste ju säga att mammakortet i förra inlägget var suprfint! Har ju inte haft vägarna förbi din blogg på länge så nu var det dags att kika in igen tyckte jag. Har ju missat hur mkt som helst. Måste bli bättre mina bloggrundor så jag inte missar så mkt i fortsättningen =)

Karin sa...

Vilken supercool blomma, jag har heller aldrig sett en sådan förut, jättefin är den iallefall..
& så söt vovve !=)

Ha en underbar helg, hoppas ni har lika mycket sol & varmt som vi har här ;)

kramis!

Cornelia sa...

Fantastiskt fin blomma! Härligt foto med rätt fokus!

Och vovven... ja... HUR ska ni orka vänta ända till den 16:e..?!?!?? Det är ju så det känns. Jag vet *ler*

Och du, svaret på din fråga i min blogg: NEJ, man behöver INTE vara geniförklarad för att vika det där... JAG har ju fixat det! *S* Beskrivning ska jag försöka tota ihop om en vecka eller två, tror jag. Det är flera som har frågat.

Ha en ljuuuuuuvlig helg i sommar(?)solen!
Kram!

Tiggy sa...

Nu ska jag ut på balkongen och plantera dagens skörd av växter men tänkte svara på din blomfråga först. :)
I bästa fall så kan det bli en liten passionsfrukt men den brukar inte gå att äta även om den är en himla söt prydnad.
/Tiggy

Mrs X sa...

Blomman kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, är helt värdelöst på såna saker! Fråga mina växter här hemma som törstar ihjäl... ;)

Skrattar lite åt den lilla valpen. Den är så himla söt, men min låtsassysters (som jag bodde hos när jag var utbytesstudent) dotter i USA heter också Kiara! ;)
Så mycket fint ni handlat till den lilla, förstår att det blir som en bebis - halsbandet är bara så häftigt!

Känner igen mig alltför väl i det där med stressen. Minsta lilla, kan vara en inbokad tid bara, så kommer huvudvärken! Tål verkligen inte mycket nu! I helgen blev det lite för mycket av det goda, med scrapmässa och restaurangbesök, vilket gjorde att jag igår var totalt slut. Fick skippa veckans deltävling i Stellas scrapjakt, vilket inte kändes så jättekul, men jag orkar bara inte just nu. Den där scrapfebern tog nog också musten ur mig! Nu ska jag lyssna på kroppen istället och inte ta på mig en massa måsten med deadlines osv.