fredag 10 april 2009

Bröllopsalbum och påskharen på besök.. ;-)

Knåpade ihop ett enkelt bröllopsalbum som lilla mormor fick i present igår då hon fylla år. Ingen överdekorerat, jag skulle hinna göra det snabbt och lätt! =) Var ju såklart ute i sista sekunden, ni vet..

Framsidan med en chipboard "Memory" och ett vitt sidensnöre som löper igenom.

Första sidan är med inbjudan som vi skickade ut till bröllopet och fotot är då flickorna, jag & Charlie och tärnorna med varsin lillkille går in i kyrkan.


Framme vid altaret och porträttfotograferingen på ängen.


Alla barnen på kyrktrappan, två chipboards med "Dream" och "Smile" och sen vi vid porträttfotograferingen vid graffittiväggen.


Baksidan med chipboard "Forever" och en HandMade-skylt.

Albumet ståendes. Gjort i dragspelsvariant och klipper man av snöret där bak så kan man ha det ståendes som ett dragspel. En favorit att göra bland alla album!

Mormor blev superglad och det var det som var meningen! =)


En annan som är glad - är jag. Ni får ursäkta att jag tjatar på om mitt mående hit och dit, men jag vill berätta om underbara människor som korsar ens väg i de mest svåra stunder. =)

Igårkväll, när jag och sambon satt själva uppe (De tre stora sov hos min mamma och småkillarna sov) så knackar det på dörren. Vi öppnar och där utanför står L, en dam som bor på vårt område och hon har en "hälsning" från Mita (bloggen Altheas Mix)... En hälsning med fem megaägg, fyllda med godis, till barnen och ett superägg fyllt med scrapgodis till mig... Amen hur underbart är inte det då?! =)

Och hör här: Världen är liten... För Mita är vän med L (som bor på vårt område) och L's mamma K är en mycket trevlig dam som bor på vårt gamla område och som vi pratade mycket med, Mita bor halvvägs uppåt i landet och jag stötte på henne här på nätet för bara typ 1½-2 veckor sen. K har ju pratat om oss för L och vi har hört talas om L via K. Hängde ni med? Som sagt - världen är bra liten...

Jag blev så glad för mitt ägg, men mest barnens. De FÅR påskägg i år! De vet inget än, för äggen brukar inte anlända förrän efter en skattjakt imorgon förmiddag... Men de kommer säkerligen bli superglada! Och jag är helt salig över människans givmildhet. Är glad eftersom det verkar som om jag fått en ny vän - och inte för att hon skänker mig så mycket grejer, utan för att hon är äkta, humoristisk och omtänksam! Inte konstigt att jag är glad va? =)

Jag har såklart tagit foto så ni får se de underbara påskgåvorna i bloggen sen. =)

Nu ska jag slänga mig soffan, har precis ätit grillad karrékotlett, ris och sallad och nu är det mysdags med barnen! =)

Ha de gott!

Tjingeling!
/
Angelica

7 kommentarer:

M@gs sa...

Va härligt det är med sådana människor. Det är liksom inte gott om dem längre. Har varit inne och kollat tidigare. Men inte gett så många kommentarer. Nu MÅSTE jag : VILKET UNDERBART ALBÙM till mormor. Jag har gjort 2 album till vänninor som gift sig, de har ju gjort sitt eget album, men det brukar vara en så himla fin present att göra ett eget... OCH JAG FULLKOMLIGEN ÄLSKAR din bröllopsklänning. Sen måste jag kommentera "vår i luften kortet" sååå härligt.
Kram

pysselninjangittan sa...

va snajsigt att man kan ha det både som dragspel och vanligt album. Hmm...påskägg *skäms* inte tänkt på det då barnen nu är stora men blir man för stor för det?
Får nog fixa i morn...
kram

Mrs X sa...

Vad underbart att läsa att det fortfarande finns så härliga, generösa människor som visar att de bryr sig om andra!! Annars är det mycket sköt ditt, så sköter jag mitt...

Tack för dina fina kommentarer i min blogg, jag blir så himla glad! :D

Kamilla sa...

ÅåÅ så fint album, och så fint dekat inuti :D
Vad kul med scrappåskägg!! och jo, ibland är världen sååå liten ;)
Kram kram

Anonym sa...

Att glädja andra är något av det roligaste som finns.
Dam är det inte ofta jag kallas:-).
Glad Påsk.
Kram Liselotte

Muffin sa...

Klart att mormor blev glad, det såg ju jättefint ut!! Tack för dina alltid så söta ord hos mig, du är för go! Hoppas du får en fin fortsättning på påsken, så roligt att påskharen tittade förbi er. :)
*kram*

Lillnettan sa...

Underbart album, gillar att det är så stilrent. I lööööve it! :-D Glad påsk på dig gumsan!